6 نکته مراقبتی برای استفاده از لنز در سفر جاده ای - لنز رنگی

6 نکته مراقبتی برای استفاده از لنز در سفر جاده ای

6 نکته مراقبتی برای استفاده از لنز در سفر جاده ای

آیا یک سفر جاده ای پیش رو دارید و قصد دارید از لنز رنگی و یا طبی در طول سفر خود استفاده کنید؟ با ماه همراه باشید تا بدانید که چطور در طول سفر از لنزهای تامسی خود استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

به همراه داشتن ژل های آنتی باکتریال

حتما در طول سفر جاده ای با لنز محلول های تمیز کننده و ضدعفونی کننده همراه داشته باشید. شاید در طول مسیر بخواهید لنزتان را از چشم خارج کنید و یا بخوابید که بازهم باید لنز را از چشمتان خارج کنید. در این صورت شاید در آن نقطه نتوانید سرویس بهداشتی مناسب برای شستن دست هایتان پیدا کنید.

به همین دلیل حتما همرا خود ژل های آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده داشته باشید. می دانید که حتما باید قبل از استفاده از لنزها، دست هایتان را با آب و صابون کاملا بشورید.

دست زدن با چشم ها و لنزها با دست های آلوده می تواند باعث ایجاد عفونت و ناراحتی در چشمتان شود و خاطره ی سفرتان را تلخ کند.

پمپ بنزین ها مکان های مناسبی برای شستن دست ها نیست. پس حتما قبل از تماس با لنزها، دستتان را با ژل های آنتی باکتریال ضدعفونی کنید. بدین ترتیب می توانید بدون شستن دست ها، آن ها را ضدعفونی کنید و سپس از لنزتان استفاده کنید.

خرید لنزهای یکبار مصرف

در طول سفر بهتر است به جای استفاده از لنز فصلی و یا لنز سالانه از لنزهای روزانه یکبار مصرف استفاده کنید. لنزهای روزانه ی یکبار مصرف بهترین گزینه برای سفرهای جاده ای می باشند.

این لنزها استفاده ی بسیار راحتی نیز در طول سفر دارند. با خرید لنز رنگی یکبار مصرف و یا لنز طبی یکبار مصرف دیگر نیازی به حمل محلول لنز با خود ندارید. در طول روز از لنز خود استفاده کنید و در پایان روز و هنگام خواب آن را از چشم خارج می کنید و دور می اندازید.

فردا مجدد از یک جفت لنز تازه استفاده می کنید. به این ترتیب می توانید بدون به درد سر افتادن و نگران از محافظت و مراقبت از لنزها، در طول سفر از لنز استفاده کنید.

به همراه داشتن چند لنز اضافی

اگر جز افرادی هستید که به خاطر صرفه های اقتصادی تمایل به استفاده از لنز سالانه و یا فصلی هستید، حتما چند جفت لنز اضافی نیز از قبل تهیه کنید و همراه خود داشته باشید.

بدین ترتیب اگر اتفاقی لنزتان از دستتان بیفتد گم شود و پاره شود شما دیگر لازم نیست که برای خرید لنز مناسب خود سرگردان شوید. اگر هم نیازی پیدا نکردید لنزتان تا زمانی که باز نشده است تا تاریخ انقضای مندج در آن معتبر است.

به همراه داشتن عینک طبی

اگر از لنز طبی استفاده می کنید، حتما عینکتان را نیز همراه خود داشته باشید و تنها به همراه داشتن لنزهایتان بسنده نکنید.

شما نمی توانید اتفاقات پیش رو در جاده را پیش بینی کنید. شما باید خودتان را برای هر اتفاقی آماده داشته باشید. مخصوصا اگر مسیر طولانی پیش رو دارید، حتما عینکتان را داشته باشید. شاید استفاده های طولانی مدت و پشت سر هم از لنز باعث ایجاد ناراحتی و خشکی در چشم شود.

اگر خیلی از زمان تعویض و چکاپ چشم هایتان گذشته است حتما قبل از سفر یک معاینه دیگر انجام دهید و اگر نمره ی چشمتان تغییر کرده بود حتما برای تعویض عینک خود اقدام کنید. همچنین نسخه ی جدیدتان را نیز همراه داشته باشید.

استفاده از عینک آفتابی

حتما در سفرهای جاده ای، عینک آفتابی را فراموش نکنید. در سفر مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید خواهید بود. هر چند می توانید از لنزهای فیلتر کننده ی UV هم استفاده کنید، اما استفاده از عینک آفتابی نیز بسیار ضروری خواهد بود.

به همراه داشتن قطره های مرطوب کننده

خرید قطره لنز را فراموش نکنید. این قطره ها زمانی که احساس خشکی و خستگی در چشمهایتان می کنید به کمک شما می آیند تا دوباره حس طراوت و شادابی را در چشم هایتان احساس کنید.

قطره های مرطوب کننده ی اویزور یا برندهای دیگر را می توانید از فروشگاه لنزرنگی تهیه کنید. هنگام خرید حتما مشخصات محصول را مطالعه کنید تا از نداشتن مغایرت با نوع لنز تماسیتان اطمینان حاصل کنید.

سخن آخر

با رعایت این نکات می توانید مطمئن باشید که در طول سفر با ماشین هیچ مشکلی با لنزهای تماسی خود نخواهید داشت. اما فراموش نکنید که نکات گفته شده در این مقاله در کنار توصیه های پزشک معالجتان کارساز خواهد بود.

پیش از هر چیز با توصیه های گفته شده توسط متخصصان چشم را مد نظر خود قرار دهید. پس از آن در کنار آن ها با رعایت این نکات می توانید لحظات شاد و مفرحی، بدون استرس بابت لنزهایتان خلق کنید.

فروشگاه لنزرنگی با چند سال سابقه ی تخصصی فعالیت در حوزه ی اپتیک آماده ی پاسخگویی به سوالات شما درباره ی انواع لنزهای تماسی و نحوه ی سفارش آن ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank