استفاده از عینک مطالعه همزمان با لنز - لنز رنگی

استفاده از عینک مطالعه همزمان با لنز

در صورتی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید، زدن عینک برایتان غیر ضروری جلوه خواهد کرد. اما واقعیت چیز دیگری است. استفاده از عینک مطالعه هنگام پوشیدن لنز کریستال مخصوصا در میان افراد مسن و افرادی که علائم پیر چشمی دارند، بسیار رایج است.

افرادی که دچار پیرچشمی می شوند، انجام کارهای نزدیک مانند مطالعه، خیاطی و … به علت تاری دید دچار مشکل می شوند. به همین دلیل معمولا برای این افراد عینک مخصوص مطالعه تجویز می شود. تحقیقات هیچ گونه تداخلی بر استفاده ی همزمان این دو گزارش نداده است. می توانید همزمان در کنار پوشیدن لنز چشم از عینک مطالعه نیز استفاده کنید.

با توجه به این که خرید لنز کلیروریژن و عینک همزمان هزینه بر است، راه حل های دیگری برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است. استفاده از لنز تماسی چند کانونی بهترین گزینه برای افراد مبتلا به پیر چشمی است.

در ادامه اطالاعات کاملی در مورد پیرچشمی و لنزهای تماسی به خصوص آن ها ارائه شده است.

پیر چشمی چیست؟

پیر چشمی یکی از مشکلات شایع چشمی است که در اثر افزایش سن و سفت شدن عضلات چشم به جود می آید. شما تا زمانبی که جوان هستید عضلات متصل به عدسی چشم حالت ارتجاعی دارند و به راحتی برای دید نزدیک و دور می توانند خود را تطبیق دهند. اما با افزایش سن تغییر شکل می دهند و از حالت ارتجاعی آن ها کم می شود. به همین دلیل افراد در دید نزدیک دچار مشکل می شوند.

معمولا افراد پس از40 سالگی متوجه این تغییر بینایی خود می شوند. این مشکل تا 65 سالگی شدت نیز پیدا می کند. می توان با اطمینان گفت که این مشکل برای همه ی افراد رخ می دهد. حتی افرادی که مشکل بینایی نداشتند هم پیر چشمی را تجربه خواهند کرد زیرا این یک حالت از روند طبیعی پیری و افزایش سن است.

همیشه پیرچشمی را با عینک های به خصوص دوکانونی درمان می کرده اند. اما خبر خوب این است که امروزه لنزهای به خصوص به نام لنز چند کانونی به بازار عرضه شده اند که افراد مبتلا به پیر چشمی می توانند از آن ها استفاده کنند.

این لنزها دارای قدرت کانونی مجزا هستند که به کاربر این اجازه را می دهند که بدون نیاز به عینک بتوانند کارهایشان را که نیاز به دیدهای مختلفی دارد را انجام دهند. مثلا خواندن کتاب که نیاز به دید نزدیک دارد و یا کار با لپتاپ و کامپیوتر که دید تقریبا میانی را درگیر می کند و حتی رانندگی که دید دور باید تقویت شود، با استفاده از لنزهای چند کانونی کاملا جواب داده می شوند.

تکنولوژی استفاده شده در ساخت این لنز بسیار خاص و متفاوت است. این ها دارای دو قدرت انکساری متفاوت در هر لنز چشم می باشند. در قسمت پایینی لنز، قدرت انکساری به گونه تنظیم می شود که دید نزدیک اصلاح شود. و در قسمت بالایی شکست نور برای اصلاح دید دور تنظیم می شود. لنزهای چند کانونی نسبت به این لنزهای دوکانونی دارای محدوده ی دید وسیع تری هستند. اما در حال حاضر بیشترین نوع تجویز مربوط به لنزهای دوکانونی می باشد.

خرید لنزهای چندکانونی به جای عینک

امروزهاستفاده از لنزهای چند کانونی به جای عینک بیش از پیش برای افراد مبتلا به پیرچشمی مورد توجه قرار گرفته است. با پوشیدن این ها دیگر نیازی به استفاده از عینک مطالعه نخواهید داشت.

می تواند از لنز طبی مناسب برای دید دور استفاده کنید، اما برای خواندن کتاب و مطالعه نیاز به استفاده از عینک خواهید داشت. برای جلوگیری از هزینه های اضافی و خرید عینک و لنز لروه بهتر است یک جفت لنز دو کانونی و یا چند کانونی استفاده کنید.

لنز دو کانونی کاملا برای افراد مبتلا به پیرچشمی مناسب است. تنها ایرادی که بر این نوع از لنز وارد است منطقه بندی دید دور و نزدیک که برای برخی از افراد خوشایند نمی باشد. در مقابل لنز چند کانونی هیچ گونه جداسازی برای دیدهای دور و نزدیک ندارد.

تکنولوژی خاصی که در ساخت لنزهای چند کانونی استفاده شده است به دو صورت زیر است:

  • طرح همزمان تصویر: در این مدل از لنز چند کانونی چشم تصاویر را در فواصل متعدد دریافت می کند و این مغز است که تشخیص می دهد کدام تصویر اصلی است و مابقی تصاویر را فیلتر می کند.
  • طرح متناوب تصاویر: این طراحی مانند طراحی لنزهای دو کانونی است که دارای مناطق اختصاصی برای دید نزدیک و دور است.

سخن آخر

با توجه به تنوع بالای انواع مدل های لنزهای تماسی چند کانونی بهتر است از قبل از خرید، با چشم پزشک خود در این باره مشورت داشته باشید.

بر اساس سلامت چشمتان و همنچین سبک زندگی تان لنز مناسب را برای شما تجویز خواهد کرد. برخی از بهترین برندهای لنزهای چند کانونی که می توانید قبل از مراجعه به اپتومتریست مشخصات آن ها را بررسی کنید برند ایر اپتیکس از کمپانی آلکان، کوپرویژن، اکیووی اویسس، بوش اند لومب و بایوفینتی است.

می توانید این ها را از فروشگاه ما که نمایندگی لنز طبی در تهران است با قیمتی بسیار مناسب تر از دیگر فروشگاه ها تهیه کنید. البته قیمت لنز چشم چند کانونی نسبت به دیگر مدل های لنزهای طبی بالاتر است. آن ها به خاطر کاربرد منحصر به فرد و ویژگی های ساخت آن می باشد.

اما با تهیه آن ها دیگر نیازی به خرید عینک برای مطالعه نخواهید داشت. در نهایت استفاده ی همزمان عینک با لنزهای تماسی هیچ گونه صرری ندارد. پیشنهاد ما برای خرید لنزهای چندکانونی تنها به خاطر راحتی بیشتر خودتان است. بدین ترتیب دیگر لازم نیست عینک تان را همه جا همراه خود داشته باشید زیرا لنزهایتان در تمامی موارد به کمک شما خواهد آمد.

همه ی افرادی که دچار پیرچشمی شده اند می توانند با نظر مساعد پزشک خود بدون هیچ گونه مشکلی از لنزهای چند کانونی استفاده کنند و از دغدغه ی خرید عینک برای دیدهای مختلفشان نداشته باشند.

قوانین استفاده در مورد این لنزها مشابه دیگر لنزهای تماسی چشم است. خوابین با آن ها تنها زمانی که چشم پزشک این اجازه را به شما داده باشد امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی سفارش و خرید این ها با کارشناسان فروشگاه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank