پرفروش ترین لنزهای تماسی برای پیر چشمی - لنز رنگی

پرفروش ترین لنزهای تماسی برای پیر چشمی

پرفروش ترین لنزهای تماسی برای پیر چشمی

اگر بالا 40 سال سن دارید و در خواندن و یا دیدن اجسام نزدیک مشکل دارید، احتمالا دچار پیر چشمی شده اید. لنزهای تماسی چند کانونی گزینه ی بسیار مناسب و بهترین جایگزین به جای استفاده از عینک های سنگین پیر چشمی به حساب می آیند.

در این مقاله با پرفروش ترین لنزهای تماسی مخصوص پیرچشمی آشنا خواهید شد. این مقاله بر اساس جدیدترین داده ها در سال 2022 نوشته شده است. امیدواریم اگر دچار پیر چشمی هستنید، با کمک این مقاله بتوانید بهترین و مناسب ترین لنز چشم را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

پیرچشمی چیست؟

پیرچشمی از یک واژه ی یونانی اقتباس شده است. پیرچشمی یکی از مشکلات انکساری رایج در افراد میانسال است که به علت سفت شدن عدسی چشم به وجود می آید.

هنگامی که هنوز جوان هستید، عدسی چشم بسیار نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی برای دیدن اجسام در فواصل دور و نزدیک خودش را انطباق می دهد. اما با افزایش سن عظلات چشم حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند و دیگر نمی توانند مانند گذشته به راحتی خود را انطباق بدهد. به همین دلیل هنگام انجام کارهایی که نیاز به دید نزدیک دارند، مانند خیاطی، خواندن کتاب و … دچار مشکل می شوند.

این مشکل می تواند برای همه ی افراد و حتی کسانی که تا به حال دچار مشکلات انکساری نبوده اند، رخ دهد. آمار و شواهد نشان می دهد که حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان دچار این نوع مشکل چشمی هستند.

علائم پیر چشمی

پیر چشمی از آن دسته مشکلات انکساری چشم است که به تدریج در چشم ایجاد می شود. علائمی که بیشتر افراد در این مورد تجربه می کنند به شرح زیر است:

  • تاری دید در فواصل نزدیک
  • خستگی چشم یا سردرد پس از مطالعه
  • مشکل در خواندن حروف کوچک
  • مشکل در تمرکز و دیدن اشیا نزدیک
  • نزدیک گرفتن کتاب به سطح چشم برای مطالعه به طور ناخودآگاه

در صورتی که این مشکلات در حدی است که نمی توانید فعالیت های روزمره تان را به درستی انجام دهید، لازم است به یک اپتومتریست مراجعه کنید. او با انجام معاینات لازم بررسی می کند که آیا دچار پیرچشمی هستید یا خیر.

پس از مشخص شدن علت مشکل بینایی تان می توانید به راحتی گزینه های پیش رو برای درمان و اصلاح بیناییتان را بررسی کنید.

روش های اصلاح پیر چشمی

معمول ترین روش درمان پیر چشمی استفاده از عینک های دوکانونی است. اما این تنها راه حل ممکن نیست. در حال حاضر می توانید از لنز تماسی طبی به نام لنز چند کانونی استفاده کنید. این لنز دارای سه قدرت انکساری مجزا در هر لنز است.

این لنز بسیار کاربردی تر از استفاده از عینک است. با خرید لنز طبی چند کانونی دیگر نیازی به خرید چند نوع عینک نخواهید داشت.

این لنزها به گونه ای عمل می کنند که در انجام کارهای مختلف در طول روز مانند آن دسته از کارهایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند مطالعه، کارهایی که فاصله میانی دارند مانند کار با لپتاپ و کارهایی که دید دور را درگیر می کنند مانند رانندگی و تماشای تلویزیون دیگر هیچ گونه مشکلی نداشته باشید.

لنزهای دو کانونی در مقایسه با لنزهای چند کانونی دارای دو نوع قدرت انکساری برای اصلاح دید نزدیک و دید دور دارند. این لنزها نسبت به لنزهای چند کانونی دید محدودتری نسبت به لنزهای چند کانونی دارد. لنزهای دوکانونی گاها برای کودکان و نوجوانان که مشکلات انکساری کمی دارند نیز تجویز می شود.

در حال حاضر لنزهای تماسی دو کانونی محبوب ترین روش در میان افراد برای برطرف کردن مشکلات انکساری ناشی از پیرچشمیشان است. این ها در مقایسه با عینک ها راحت تر، سبک تر و کاربردی تر هستند. دیگر نیازی نیست که عینک مطالعه خود را همه جا همراه خود داشته باشید. زیرا با پوشیدن لنزهای چند کانونی می توانید مشکلات نزدیک بینی، دوربینی و حتی آستیگمات خود را برطرف کنید.

در حال حاضر این لنزها تنها به صورت طبی و شفاف عرضه می شوند. اما امیدواریم در آینده ای نه چندان دور مانند لنز آستیگمات رنگی شاهد لنز چند کانونی رنگی نیز باشیم.

بهترین لنزهای تماسی چند کانونی

اپتومتریست پس از معاینه بهترین برند لنز طبی را به شما معرفی خواهد کرد. بر اساس نیاز و سلامت چشمتان برند معرفی متفاوت خواهد بود. اما برخی از پر فروش ترین برند لنز طبی مخصوص چند کانونی در سال 2022 به شرح زیر است:

  • ایراپتیکس
  • بایوفینتی
  • اکیو وی اویسس
  • بوش اند لومب

شما می توانید مطابق نسخه و توصیه چشم پزشکتان از میان برندهای فوق برای اصلاح مشکل پیر چشمی تان یک برند را انتخاب کنید در فروشگاه ما می توانید برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و ویژگی های هر کدام را بررسی کنید.

تنوع برندها در لنزهای چند کانونی بسیار زیاد است. هر کدام از این ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اما برای این که راحتی بیشتر توام با شفاف ترین دید را تجربه کنید، حتما باید قبل از خرید با اپتومتریست خود مشورت کنید.

سخن آخر

پیشرفت علم و تکنولوژی همواره در جهت آسایش و راحتی بشر است. بهتر است شما هم با این پیشرفت تکنولوژی هم گام شوید و شیوه های جدید را برای اصلاح بینایی خود امتحان کنید.

استفاده از لنزهای تماسی اگر مطابق با توصیه پزشک و همراه با رعایت قوانین و دستورالعمل های داده شده باشد، هیچ خطری برای سلامت چشم ندارد.

لنزهای چند کانونی نیز یکی از تولیدات جدید در حوزه ی اپتیک می باشد که باعث بهبود بینایی در افراد با مشکلات پیرچشمی شده است.

کافی است یک بار از لنزهای تماسی استفاده کنید و راحتی و وضوح تصویر آن را تجربه کنید تا برای همیشه جز مشتریان پروپاقرص آن شوید.

حتما توصیه ها و نکات گفته شده در رابطه با نحوه ی استفاده از آن ها را جدی بگیرید تا خدای نکرده در حین استفاده از آن ها دچار مشکل خاصی نشوید. برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن ها نیز نیاز به محلول لنز دارید که با توجه به نوع لنزتان مدل مناسب را خریداری و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank