آشپزی با لنزهای چشمی - لنز رنگی

آشپزی با لنزهای چشمی

آشپزی با لنزهای چشمی

با توجه به افزایش استفاده از لنزهای چشمی در میان افراد و گروه های مختلف، سوالاتی که در مورد نحوه ی استفاده از آن پرسیده می شود، بیشتر می شود.

پرسیدن این گونه سوالات هیچ گونه ایرادی ندارد و نشان دهنده ی افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان نسبت به لنزهای تماسی می باشد.

قیمت لنز چشم هر چه باشد شما باید به طور صحیح از لنزتان استفاده کنید. قیمت بالا و پایین لنز تاثیر در کم شدن و یا زیاد شدن مسولیتتان در حفظ و نگهداری آن نخواهد شد. در هر صورت مراقبت صحیح از لنزها در ارتباط مستقیم با سلامت چشم است.

یکی از سوالاتی که برای کاربرانلنزهای تماسی پیش می آید این است که آیا آشپزی، گرما و بخار ناشی از پختن غذا به روی لنزها تاثیر منفی می گذارد یا خیر. همراه ما باشید تا جواب این سوال را در قسمت های بعدی متوجه شوید.

تاثیر گرما به روی لنزهای تماسی

بزرگترین ترس افراد هنگام آشپزی با لنز و استفاده از فر و گاز، ذوب شدن لنزهای تماسی در اثر حرارت می باشد. اما این ترس شما کاملا بی مورد است و ذوب شدن لنزها در اثر گرما امکان پذیر نمی باشد.

لنزهای تماسی دارای نقطه ی ذوب بسیار بالایی هستند. در صورت اعمالشدن همجین حرارت بالایی می توانید مطمئن باشید که شما قبل از ذوب شدن لنزهایتان خواهید سوخت.

پس با اگر از لنز طبی و یا رنگی استفاده می کنید، همچنان بدون هیچ گونه نگرانی می توانید به آشپزی ادامه دهید و اطمینان داشته باشید حرارت اجاق گاز و یا فر در حدی نیست که منجر به ذوب شدن لنزهایتان شود.

ایمنی لنزهای تماسی هنگام آشپزی

شما اگر از عینک هنگام آشپزی استفاده کرده باشید، قطعا بخار آب باعث کدر شدن شیشه های عینک و ایجاد مشکل در هنگام آشپزی شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد به خاطر همین مشکلات ترجیح می دهند که به جای عینک، با خرید لنز طبی به این مشکلات خاتمه دهند.

لنزهای تماسی بهترین گزینه برای داشتن دیدی شفاف و واضح است. همان طور که لنزها در هنگام ورزش کردن باعث راحتی فعالیت شده است در هنگام آشپزی نیز به همین صورت است.

آشپزی با لنزهای تماسی کاملا بی خطر است. پس نگران حرارت و گرما هنگام آشپزی نباشید. تنها باید نکاتی را هنگام آشپزی با لنزها به خاطر بسپرید:

  • از دست زدن و مالیدن چشم هایتان هنگام آشپزی خودداری کنید. مخصوصا هنگام طبخ گوشت، مرغ و ماهی و هر چیز خام بیشتر حواستان را جمع کنید که دستتان را به چشمتان نزنید.
  • از لنزهای تماسی مناسب و راحتی استفاده کنید. تشخیص این که چه لنزی مناسب شما خواهد بود با چشم پزشکتان است. لنزهای اکیو ویو معمولا لنزهایی راحت با ویژگی های عالی هستند که می تواند در صورت تایید چشم پزشکتان از آن استفاده کنید.
  • دست هایتان را پس از آشپزی کاملا با دقت بشوریدو مخصوصا اگر از ادویه های تند و فلفل استفاده کرده اید دقت کنید که با این دستان آلوده به چشمهایتان دست نزنید. ذرات ادویه می تواند به لنزهای شما بچسبد وعلاوه ایجاد سوزش در چشم باعث عفونت آن نیز شود.

سخن آخر

نیازی نیست هنگام آشپزی لنزهای تماسی را از چشم خود خارج کنید. آشپزی با لنزهای تماسی کاملا بی خطر است. تنها لازم است نکات بهداشتی و ایمنی که در قسمت قبل گفته شد را رعایت کنید.

فراموش نکنید که حتما قبل از خرید لنز چشم چه طبی و چه رنگی به یک اپتومتریست مراجعه کنید و از نداشتن ممنوعیت استفاده از لنزهای تماسی مطمئن شوید.

لنزهای تماسی طبی استفاده ی بسیار راحتی دارند و باعث خلاص شدن افراد از دست عینک های طبی شده اند. لنزهای زیبایی نیز به همین صورت باعث زیبایی افراد و افزایش اعتماد به نفس آن ها شده اند.

در کنار تمام این مزایایی که لنزهای تماسی دارند، شما تنها کافی است که توصیه های متخصصان چشم را در مورد استفاده از آن ها جدی تلقی کنید تا مشکلی برای چشم ها و سلامت آن ها پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank