5 سوال پرتکرار استفاده کنندگان لنز - لنز رنگی

5 سوال پرتکرار استفاده کنندگان لنز

5 سوال پرتکرار استفاده کنندگان لنز

5 سوال پرتکرار استفاده کنندگان لنز

اگر قصد استفاده از لنز رنگی و یا طبی را دارید، این طور نیست که به فروشگاه فروش لنز مراجعه کنید و یک جفت لنز تهیه کنید. برای خرید آن لازم است قبل از هر چیز به یک متخصص چشم مراجعه کنید. چشم هایتان معاینه شود و سپس در صورت نبود مشکل لنز مناسب خود را مطابق نسخه ی چشم پزشک تهیه کنید.

تنها برای خرید لز طبی نسخه ی چشم پزشکی لازم نیست. بلکه برای خرید لنز رنگی سوییتی و … نیز باید نسخه ی پزشک داشته باشید. زیرا تفاوت قطر و انحنای چشم در افراد مختلف باعث تجویز نسخه های متفاوت می شود. هر چه لنز تناسب بیشتری با ویژگی های چشم داشته باشد راحتی بیشتری پس از استفاده خواهید داشت.

قبل از این که تصمیم خود را برای خرید لنز سنوریتا نهایی کنید، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

آیا لازم است از لنز استفاده کنم؟

اگر از عینک استفاده می کنید و مشکل خاصی ندارید، نیازی به استفاده از لنز طبی نخواهید داشت. اما بسیاری از افراد نه تنها به خاطر داشتن و یا نداشتن مشکل سراغ لنزها نمی روند، بلکه به خاطر راحتی در انجام فعالیت ها و زیبایی این خرید را انجام می دهند.

تصور کنید فردی که فوتبال، بوکس، هاکی و یا ورزش های دیگری انجام می دهد و از مشکلات انکساری نیز رنج می برد. انجام این ورزش ها با عینک برایش بسیار سخت و در بعضی موارد غیر ممکن خواهد بود. علاوه بر این که نمی تواند از تجهیزات مناسب این ورزش ها نیز استفاده کند.

در زندگی روزمره نیز استفاده از لنز چشم آزادی عمل بیشتری در انجام فعالیت های روزانه ایجاد می کند. لنزها در هوای سرد مه نمی گیرند و همچنین با وجود کرونا و استفاده ی اجباری از ماسک نیز بخار نمی گیرند.

هر چند وقت یک بار باید از لنز استفاده کنم؟

جواب این سوال بستگی به میزان استفاده ی شما از آن ها خواهد داشت. آیا قصد دارید هر روز از لنز استفاده کنید؟ یا این که می خواهید در موقعیت های خاص مانند مهمانی و موقع انجام فعالیت ورزش آن ها را بپوشید؟

با مشخص کردن الگوی مصرفتان می توانید نوع لنزتان را به درستی مشخص کنید. اگر هر ازگاهی و برای مهمانی ها و ورزش کردن می خواهید از لنزهای تماسی استفاده کنید، می توانید لنز روزانه تهیه کنید. اما اگر قصد استفاده ی هر روزه از آن را دارید، خرید لنز فصلی به صرفه تر خواهد بود.

لنزهای تماسی نرم را می توان به صورت دوره ای و یا منظم استفاده کرد. اما لنزهای تماسی سخت به علت این که دارای دوره ی تطبیق هستند را نمی توان به صورت نامنظم استفاده کرد و آن ها برای استفاده ی منظم هر روزه مناسب هستند.

آیا لنزهای تماسی راحت هستند و ضوح تصویر مناسبی دارند؟

لنزهای تماسی نرم از لحاظ راحتی تضمین شده هستند، اما لزوما بالاترین وضوح تصویر را ارائه نمی کنند. در مقایسه لنزهای تماسی سخت یا همان لنزهای نفوذ پذیر به گاز دید واضح تری را ارائه می کنند. اما از لحاظ راحتی نسبت به لنزهای نرم در درجه ی پایین تری قرار دارند.

بر اساس الویتتان می توانید یکی از این مدل ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر راحتی برایتان با اهمیت تر است از لنزهای نرم استفاده کنید. اگر هم وضوح و شفافیت تصویر برایتان اهمیت دارد لنزهای RGP گزینه ی مناسب تری است.

اگر هم آستیگمات شدید ناشی از قرنیه های نامنظم دارید لنزهای سخت (RGP) گزینه ی مناسب تری است.  این ها به علت ظاهر سفت خود، شکل خود را به روی چشم حفظ می کنند و بهتر مشکل آستیگمات را برطرف می کند.

آیا می توانم با لنزهایم بخوابم؟

صرف نظر از این که از چه نوع لنزی استفاده می کنید، نمی توانید به هیچ عنوان با آن ها بخوابید. حتما باید قبل از خواب آن ها را از چشم خارج کنید. اگر لنز یکبار مصرف است، آن را دور بیندازید و اگر از نوع فصلی و سالانه است، پس از شست و شو با محلول لنز برای استفاده ی بعدی در جالنزی قرار دهید.

حتی برای چرت کوتاه در طول روز نیز بهتر است آن را از چشم خارج کنید. در کل متخصصان چشم و سازمان بهداشت جهانی همواره در باره ی خطرات پوشیدن لنز در هنگام خواب هشدار داده اند.

آیا می توانم به قوانین و مقررات استفاده از لنز پایبند باشم؟

استفاده از لنز شیخ بیوتی و برندهای دیگر مستلزم رعایت نکاتی است. در صورتی که آدمی نیستید که پایبند به قوانین و مقررات باشید و دستورالعمل ها را دنبال نخواهید کرد، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

عدم رعایت هر کدام از دستورالعمل ها به معنای در خطر انداختن سلامت چشمتان است. به عنوان مثال یکی از این قوانین نخوابیدن با آن ها است.

ضدعفونی کردن، نحوه ی قرار دادن آن در چشم، خارج کردن و نگهداری آن ها هر کدام داستان مخصوص به خود را دارد.

رعایت نکردن این قوانین می تواند باعث قرمزی چشم، سوزش، زخم قرنیه تا نابینایی شود. اما اگر فردی منظم و مقرراتی هستید می توانید به راحتی خودتان را با شرایط استفاده از آن ها تطبیق دهید و از وضوح تصویرتان لذت ببرید.

با بررسی این سوالات می توانید تصمیم نهایی برای خرید لنز را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank