نوشیدنی های الکی و تاثیر آن بر بینایی - لنز رنگی

نوشیدنی های الکی و تاثیر آن بر بینایی

نوشیدنی های الکی و تاثیر آن بر بینایی

اگر از لنز چشم رنگی و طبی استفاده می کنید و نوشیدنی های الکی نیز مصرف می کنید، احتمالا دچار سوزش، خارش و احساس خشکی در چشم شوید. اگر دوست دارید بدانید تاثیر نوشیدنی های الکی بر بینایی چیست، ادامه مطلب را بخوانید.

ارتباط میان نوشیدن الکل و خشکی چشم

الکل باعث بی آبی بدن می شود. زیرا این ماده باعث خروج مایعات بدن از طریق مجاری اداری می شود. این کم شدن آب بدن بر چشم ها اثر می گذارد و باعث خشکی آن ها می شود. علاوه بر خشکی چشم ها این ماده بر دیگر اندام ها نیز رتاثیر نامطلوب می گذارد. مثلا:

  • خشکی لب ودهان
  • احساس تشنگی
  • تیره شدن رنگ ادرار
  • گرفتگی عضلات
  • احساس خستگی
  • سردرد
  • حالت تهوع

اگر جز افرادی هستید که به خودی خود مبتلا به سندروم خشکی چشم هستید، مصرف الکل این حالت را تشدید خواهد کرد.

افرادی که دچار خشکی چشم هستند باید از نوع خاص لنز استفاده کنند. اما اگر مبتلا به اسن سندروم نیستید، هنگام استفاده از برخی برندها مانند لنز رنگی رینبو امکامن دارد گاهی خشکی چشم را تجربه کنید.

اما افرادی که از نوشیدنی های الکل دار استفاده می کنند، امکان ایجاد خشکی در چشمهایشان هنگام استفاده از لنز سولکو و یا هر برند دیگری بیشتر خواهد بود.

جلوگیری از خشکی چشم در هنگام استفاده از لنز

تنها راه حل قطعی و مورد اعتماد برای از بین بردن خشکی در هنگام پوشیدن لنزهای تماس توقف استفاده از این ماده است. همان طور که در قسمت قبل مطاله کردید نوشیدن این ماده نه تنها باعث خشکی چشمها می شود بلکه بر دیگر اندام های بدن نیز اثر نامطلوب می گذارد.

پس راه حل عقلانی این است که از نوشیدن آن صرف نظر کنید. به جای نوشیدن آن می توانید یکی از پیشنهادات زیر را دنبال کنید:

آب بنوشید.

در مجموع همیشه به نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز توصیه می شود. می توانید به جای نوشیدن مشروبات الکی از آب های طعم دار استفاده کنید. اگر هم نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، حتما پس از آن چند لیوان آب بخورید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

استفاده از قطره های مرطوب کننده لنز

استفاده از قطره لنز می تواند تا میزان زیادی از خشکی ناشی استفاده از کنتاکت های تماسی جلوگیری کند. پس حتما این محصول را هنگام خرید لنز رنگی تهیه کنید و بیرون از خانه همراه خود داشته باشید. استفاده از اشک های مصنوعی نیز در کاهش خشکی چشم بسیار موثر است. اما برای اطمینان از عدم تداخل همراه با لنزها حتما با یک متخصص در این باره مشورت کنید.

ایجاد محدودیت در مصرف نوشیدنی های الکلی

تاجایی که می توانید از مصرف این ماده صرف نظر کنید.  در صورت استفاده نیز مقدار آن را خیلی محدود کنید. استفاده ی بیش از حد این ماده تاثیرات بدی بر اندام های داخلی بدنتان خواهد داشت.

عدم استفاده از لنزهای تماسی

اگر استفاده از لنزهای تماسیتان خیلی ضروری نیست، می توانید قبل از نوشیدن آن ها را از چشمتان خارج کنید. اگر برای زیبایی از لنز استفاده می کنید که برداشتن آن ها مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. اما اگر از نمونه های طبی استفاده می کنید، فراموش نکنید که عینکتان را همراه خود داشته باشید.

در نظر گرفتن آلودگی هوا

آلودگی هوا یگی دیگر از عواملی است که باعث تشدید خشکی چشم می شود. دود سیگار و استفاده ی مشروبات الکلی همزمان مشکلات خشکی چشم را بدتر و بدتر می کنند. سعی کنید در نزدیکی افرادی که سیگار می کشند قرار نگیرید.

سخن آخر

این نکات را هنگام استفاده از لنز و قرار گرفتن در مهمانی های دوستانه در نظر داشته باشید. گار دوست دارید همیشه چشمانی سالم و درخشان داشته باشید، لازم است به این نکات عمل کنید.

البته توجه داشته باشید که رعایت این نکات در کنار نکات مراقبتی که چشم پزشکتان به شما گفته است کار ساز خواهد بود.

اگر با وجود رعایت این نکات باز هم دچار خشکی چشم می شوید، لازم است در اسرع وقت به یک متخصص چشم مراجعه کنید تا چکاپ کاملی از چشم هایتان انجام شود. گاهی اوقات خشکی چشم نشان دهنده مشکلات جدی تر است که نیاز به درمان به موقع دارد.

امیدواریم با خرید محصولات با کیفیت از فروشگاه لنزرنگی و رعایت نکات بهداشتی هیچ وقت دچار مشکلاتی نظیر خشکی چشم و .. نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank