پاسخ به سوالات آرایشی کاربران در حین استفاده از لنز - لنز رنگی

پاسخ به سوالات آرایشی کاربران در حین استفاده از لنز

پاسخ به سوالات آرایشی کاربران در حین استفاده از لنز تماسی

امروزه افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند به جای استفاده از عینک از لنزهای طبی استفاده کنند. یا این که برای تغییر ظاهر خود و زیبایی چهره خود از لنزهای زیبایی یا همان لنزهای رنگی استفاده می کنند.

میانگین سنی افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، حدود 31 سال است. این گروه سنی جوان، قطعا از لوازم آرایشی استفاده می کنند. این آرایش می تواند استفاده از کرم های ضدآفتاب و یا میکاپ های حرفه ای باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که از لنزهای تماسی استفاده می کنید، در ادامه همراه ما باشید تا بدانید که نحوه ی صحیح استفاده از لنزهای تماسی همراه با لوازم آرایشی به چه صورت است. سوالات رایجی که معمولا کاربران لنزهای تماسی در این باره می پرسند، به شرح زیر است:

آیا می توان در صورت استفاده از لنزهای تماسی، آرایش کرد؟

بله. آرایش کردن همراه با لنزهای تماسی بلامانع است. شما می توانید از انواع لنزهای تماسی استفاده کنید و بدون هیچ گونه مشکلی آرایش دلخواه چشم خود را انجام دهید.

اما انجام آرایش با وجود لنزهای رتماسی یک سری قواعد و قوانین به خصوصی دارد که حتما باید این نکات را رعایت کنید. این قوانین به شرح زیر است:

  • حتما قبل از آرایش کردن، لنزهای خود را در چشم قرار دهید.
  • قبل از قرار دادن لنز طبی رنگی خود در چشم، دست های را با آب و صابون آنتی باکتریال با دقت بشورید.
  • پس از شست و شوی دست ها، آن ها را کاملا خشک کنید.
  • قبل از قرار دادن لنزها در چشم، لنزهایتان را با محلول لنز آب کشی و ضدعفونی کنید.
  • برس های آرایشی مخصوصا آن هایی که مربوط به چشمتان می باشد، همیشه تمیز نگه دارید.
  • هیچ وقت از لوازم آرایشی شخص دیگری استفاده نکنید.
  • هیچگاه در خودوری در حال حرکت، لنزهایتان را در چشم قرار ندهید، یا این که سعی نکنید که آرایش کنید. حرکت ماشین باعث کاهش دقت شما خواهد شد. ممکن است لنزتان بیفتد و یا این که مداد چشم را در چشمتان فرو کنید.

لنزهای تماسی را باید قبل از آرایش یا بعد از آن قرار داد؟

این سوال بسیاری از کاربران استفاده کنندگان لنزهای تماسی می باشند. شاید برخی از افراد فکر کنند، تفاوتی ندارد که لنزها را چه موقع در چشم خود قرار دهند.

اما قرار دادن لنز رنگی و یا طبی در چشم، حتما باید قبل از استفاده از لوازم آرایشی باشد. اگر پس از آرایش آن ها را در چشم خود قرار دهید، چربی ها و ذرات ریز آرایشی به سطح لنز می چسبد و به چشم منتقل می شوند.

این کار باعث آلودگی لنزها و ایجاد عفونت در چشم می شود. پس فراموش نکنید که حتما قبل از قرار دادن لنزهایتان در چشمتان دست هایتان را بشورید.

چرا هنگام آرایش با لنزهای تماسی، دچار تاری دید می شوید؟

محصولات آرایش شامل افزودنی هایی مانند روغن، الکل و … می باشند. با ورود این مواد به داخل چشم شما دچار تاری دید می شود.

همان طور که می دانید لنزهای تماسی دارای محتوای آب زیادی هستند. این ساختار باعث می شود، که روغن های داخل محصولات آرایشی که به داخل چشم وارد شود، روی لنزهای تماسی قرار بگیرند. به علت این که آب و روغن با هم مخلوط نمی شوند، باعث می شود که لنز تماسی کدر و دید شما تار شود.

برای جلوگیری از این واقعه، بهتر است از محصولات آرایشی فاقد روغن استفاده کنید. هنگام خرید لوازم آرایشی خود حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

آیا می توان از ریمل هنگام استفاده از لنز چشم استفاده کرد؟

بله. استفاده از ریمل هنگام استفاده از لنزهای تماسی بلامانع است. هنگامی که از لنز رنگی مانند لنز سبز، آبی و یا عسلی استفاده می کنید، استفاده از ریمل باعث زیباتر دیده شدن چشم هایتان خواهد شد.

اما هنگام استفاده از ریمل دقت داشته باشید که فرچه ی ریملتان با سطح لنزتان برخورد نداشته باشد. همچنین از ریمل های بدون فیبر و مایع استفاده کنید.

از ریمل های با کیفیت استفاده کنید. استفاده از ریمل هایی که موادشان به روی چشم باقی می ماند، باعث می شود که در اثر پلک زدن به داخل چشم وارد شود و باعث ایجاد ناراحتی و عفونت در چشم شود. به تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود، مخصوصا لوازمی که مرتبط با چشم هستند، توجه داشته باشید.

آیا می توان هنگام استفاده از لنز، خط چشم داخل پلک کشید؟

انجام این کار توصیه نمی شود. فاصله پلک داخلی چشم با سطح داخلی چشم بسیار کم است. کشیدن مداد این قسمت از چشم می تواند باعث وارد شدن مواد آرایشی به داخل چشم شود.

در نتیجه دچار تحریک چشم، سوزش و یا قرمزی چشم خواهید شد. پس در صورت استفاده از لنزهای چشمی بهتر است از کشیدن خط چشم در داخل چشم خودداری کنید.

هر چند وقت یکبار لوازم آرایشی خود را تعویض کنم؟

تعویض به موقع لوازم آرایشی خود را هنگام استفاده از لنزهای تماسی جدی بگیرید. لوازم آرایشی حاوی موادی است که پس از باز شدن و مدتی استفاده از کیفیت آن کاسته می شود. موقع استفاده از لنز باید توجه تان به این موضوع بیشتر باشد. زیرا با وجود لنز حساسیت پذیری چشم افزایش پیدا می کند.

زمان مناسب لوازم آرایشی به شرح زیر است:

  • ریمل: هر سه ماه یکبار
  • خط چشم: هر سه ماه یکبار
  • سایه چشم و کرم های مایع: سه تا شش ماه
  • رژ لب: هر شش ماه یکبار
  • سایه چشم پودری: هر دو سال یکبار

این تاریخ ها به طور معمول برای تعویض لوازم آرایشی مناسب است. اما اگر تغییری در رنگ، بو و کیفیت لوازم آرایشی خود نیز مشاهده کردید، حتما برای تعویض آن اقدام کنید.

تعویض منظم و به موقع لوازم آرایش از به وجود آمدن بسیاری از حساسیت ها و مشکلات پوشتی و هچمنین قرمزی و التهاب چشم ها جلوگیری خواهد کرد.

چه زمانی باید پدها، برس ها و فرچه های آرایشی خود را تعویض کنید؟

این وسایل نیز جز لوازمی هستند که مرتب با پوست شما در تماس می باشند. این ها به علت این که در معرض هوای آزاد نیز قرار دارند، راحت تر خاک ها و آلودگی ها را جذب خود می کنند. در تماس با پوست و چشم ها به راحتی این باکتری به چشم و پوستتان منتقل می شود و باعث به وجود آمدن انواع مشکلات پوستی و چشمی می شوند.

برس ها و پدهای آرایشی تان را بهتر است هر سه ماه یکبار تعویض کنید. اما اگر متوجه تغییراتی در ظاهر برس ها و پدهایتان شدید، بهتر است آن ها را زودتر از موعد مقرر نیز تعویض کنید.

هر چقدر هم که به نظافت برس ها و شست و شوی هفتگی آن ها اهمیت دهید، نمی توانید از رشد قارچ و باکتری در آن ها جلوگیری کنید. پس این نکاتی را که گفته می شود با اهمیت تلقی کنید.

بهترین لوازم آرایشی برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی چیست؟

تنوع میان برندها و مارک های میان لوازم آرایشی بسیار زیاد است. مشخص کردن یک برند به خصوص به عنوان بهترین برند، منطقی و شدنی نمی باشد. مخصوصا که شاید محصولات آرایشی در برندهای مختلف تفاوت کیفیت داشته باشند.

شما بهتر است بر اساس ویژگی های پوستی خود اقدام به خرید محصولات آرایشی مناسب خود کنید. اما هنگام استفاده از لنز چشم و خرید لوازم آرایشی، حتما به موارد گفته شده زیر توجه داشته باشید:

ضد حساسیت

لوازم آرایشی ضد حساسیت، لوازمی هستند که کمترین حساسیت و آلرژی را در مصرف کنندگان به جود خواهد آورد. افرادی که مستعد آلرژی هستند بهتر است از این مواد آرایشی استفاده کنند. اما هنگام استفاده از لنزهای تماسی حتما باید از مواد آرایشی ضد حساسیت استفاده کنیدو مخصوصا موادی که مرتبط با آرایش چشم ها می باشد.

بدون روغن

مواد آرایشی بدون روغن گزینه های مناسب برای افرادی هستند که از لنز رنگی و یا لنز طبی استفاده می کنند. با خرید این مواد، دیگر مواد روغنی به داخل چشم نفوذ نمی کند و باعث ایجاد تاری دید، قرمزی و سوزش چشم نخواهد شد.

بدون بو

پس از خرید لنز چشم از مواد آرایشی بدون عطر و بو استفاده کنید. این مواد آرایشی فاقد الکل هستند و باعث تحریک چشم، خشکی چشم و ایجاد ناراحتی در آن نخواهد شد.

خرید لوازم آرایشی مایع

استفادکنندگان لنزهای تماسی بهتر است به جای خرید لوازم آرایشی پودری از لوازم آرایشی مایع تستفاده کنند. ذرات جامد لوازم آرایشی پودری به داخل چشم می ریزد و باعث سوزش، قرمزی و حتی عفونت در چشم خواهد شد.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تمامی نکات آرایشی مهم در هنگام استفاده از لنزهای تماسی اشاره شود. برای افزایش ایمنی و سلامت خود هنگام استفاده از لنزهای تماسی و انجام آرایش، حتما این نکات را رعایت کنید. بدین ترتیب می توانید برای طولانی مدت از لنزهای تماسی خود استفاده کنید، بدون این که خاطره ی بدی از استفاده از آن ها در ذهنتان نقش ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank