آرایش و لنزهای تماسی - لنز رنگی

آرایش و لنزهای تماسی

آرایش و لنزهای تماسی

اگر جز کسانی هستید که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، باید هنگام آرایش و مخصوصا آرایش چشم ها بسیار دقت کنید. استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و یا عدم رعایت نکات مربوط به آرایش با وجود لنز می تواند باعث تحریک چشم ها و حتی تحریک آن ها شود.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی و صحیحی ندارید نگران نباشید. در این مقاله مهمترین نکاتی که باید هنگام آرایش با لنزهای تماسی به خاطر بسپرید بررسی شده است.

نکات مهمی آرایشی با لنز

اولین و مهمترین نکته ای که باید هنگام آرایش با لنز به آن توجه داشته باشید این است که قبل از آرایش لنز را در چشم خود قرار دهید. یعنی باید کاملا صورت و دست هایتان تمیز و بدون هیچ گونه لوازم آرایشی باشد.

همچنین در پایان روز زمانی که می خواهید بخوابید و آرایش صورتتان را پاک کنید باید ابتدا لنز را از چشمتان خارج کنید و سپس از شیر پاکن و یا دیگر تمیز کننده ها استفاده کنید.

دیگر نکات مربوط به انتخاب نوع لوازم آرایشی مناسب با لنز است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

استفاده از محصولات آرایشی ضد حساسیت

محصولات آرایشی ضد حساسیت محصولاتی هستند که نسبت به دیگر لوازم آرایشی واکنش های آلرژیک کمتری برای پوست و چشم ایجاد می کنند.

لنزهای تماسی به عنوان یک جسم خارجی در چشم قرار می گیرند، به همین دلیل خواه و ناخواه می تواند باعث تحریک و یا خشکی چشم شود. به همین دلیل لوازم آرایشی مانند ریمل و یا سایه که بیشتر در تماس چشم هستند می توانند مزیدی بر افزایش حساسیت چشم ها شود.

بنابراین اگر از لنز رنگی و یا طبی استفاده کنید و یا دارای چشمان حساستری هستید بهتر از محصولاتی که بر چسب ضد حساسیت دارند استفاده کنید.

توجه کنید که محصولات کم حساسیت زا با محصولات حساسیت زا کاملا متفاوت هستند. پس حتما هنگام خرید و انحتاب برند محصولات آرایشی خود به این موضوع توجه داشته باشید.

استفاده از محصولات آرایشی ضد آب

اگر از لنز فانتزی یا طبی استفاده می کنید و عادت به آرایش کردن دارید، حتما باید از لوارم آرایشی ضد آب استفاده کنید. دقت کنید که لوازم آرایشی ضد آب با لوازم آرایشی مقاوم در برابر آب با هم متفاوت هستند. لوازم آرایشی ضد آب لوازمی هستند که کاملا در برابر آب مقاوم هستند. اما لوازم آرایشی مقاوم در برابر آب در نهایت نسبت به آب واکنش نشان خواهند داد.

به این علت تاکید می شود که از لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید که تعریق و یا تماس اتفاقی آب با صورت باعث حرکت این لوازم و نفوذ آن به داخل چشم ها نشود.

در صورت خرید لنز آبی، سبز و یا دیگر مدل های لنز رنگی برای مهمانی ها و انجام آرایش فراموش نکنید که ار محصولات آرایشی ضد آب و یا مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

خرید لوازم آرایش مایع

لوازم آرایشی مایع کاربردی تر از لوازم آرایشی پودری هستند. لوازم آرایش پودی مانند سایه های پودی دارای ذرات ریزی هستند که به راحتی می توانند به به داخل چشم منتقل شوند و لنزهایتان را آلوده کنند و باعث عفونت چشم شوند.

به همین دلیل در صورت استفاده از لنز چشم حتما از خط چشم و سایه های مایع استفاده کنید. به برچسب ضد آب بودن آن ها نیز توجه کنید.

خرید لوازم آرایشی فاقد روغن

همان طور که می دانید لنزهای نرم در ساختار خود دارای محتوای زیادی آب هستند. همان طور که می دانید روغن و آب و دو ماده ی غیر قابل ترکیب هستند.

در صورت استفاده از مواد آرایشی حاوی روغن و نفوذ آن ها به داخل چشم باعث ایجاد لکه بر سطح لنز و تاری دید خواهد شد.

ترکیباتی مانند گیلیسیرین، لانولین و نیز اگر در ترکیبات محصولات آرایشی به چشمتان خورد جز ترکیبات روغنی مضر برای لنزها خواهند بود. پس تنها وقتی اسم از روغن به میان میاد به دنبال روغن نارگیل و زیتون و … نباشید.

سخن آخر

استفاده از لنزهای رنگی و خرید بهترین مارک در کنار توجه به این توصیه ها مثمر ثمر خواهد بود. تا زمانی که به توصیه ها و نکات گفته شدهدر این مقاله پایبند باشید می توانید مطمئن باشید که در کنار حفظ ظاهر و زیبایی چشم هایتان سلامت چشم هایتان نیز حفظ خواهد شد.

تنوع برندهای لنزهای تماسی بسیار زیاد است. سعی کنید بیشتر از قیمت به کیفیت آن و همخوانی آن با مشخصات چشمتان توجه کنید. این بدین معنی نیست که لنز ارزان قیمت بی کیفیت می باشد. یا لزوما لنزهای گران تر از کیفیت بالاتری برخوردار نیستند.

به همین دلیل حتما قبل از اقدام به خرید لنز چشم به اپتومتزیست و یا چشم پزشکی مراجعه کنید تا بتوانند بیشتر شما را در انختاب لنز مناسب راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank