تشخیص پشت و روی لنز تماسی - لنز رنگی

تشخیص پشت و روی لنز تماسی

تشخیص پشت و روی لنز تماسی

اگر شما هم جز کسانی هستید که به تازگی به جمع مصرف کنندگان لنزهای تماسی پیوسته اید، احتمالا در تشخیص پشت و روی لنز خود دچار مشکل شده اید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور سمت صحیح لنز خود را تشخیص دهید.

از این بابت تشخیص سمت صحیح لنز اهمیت دارد که قرار دادن آن در سمت نادرست باعث ایجاد درد و ناراحتی در چشم می شود. حتی شاید افرادی که برای مدت های طولانی نیز از لنزهای تماسی استفاده می کنند این مشکل برایشان پیش بیاید.

می توانید قبل از قرار دادن لنزتان در چشم از طریق یکی از راهکارهای زیر چک کنید که آیا لنزتان در سمت صحیح خود قرار دارد یا خیر.

  • بررسی نمای جانبی

یکی از ساده ترین و آسان ترین روش های بررسی پشت و روی لنز این روش است. برای این کار پس از خرید لنز بیوتی و یا هر نوع لنز دیگری، ابتدا آن را به روی نوک انگشت و دقیقا مقابل صورت خود قرار دهید. اگر لنز به بیرون و در جهت صحیح خود باشد، به شکل یک فنجان دیده می شود. یعنی لبه های آن کاملا کروی شکل و به سمت بیرون است. اما اگر لنزتان به داخل چرخیده باشد لبه هایش به سمت قایقی شکل می باشد و از حالت کروی خارج می شود.

  • تست تاکو

گرچه این روش جز روش های قدیمی محسوب می شود، اما همچنان جز یکی از محبوب ترین روش هایی است که استفاده کنندگان لنزهای تماسی برای مشخص کردن سمت صحیح لنزشان از آن استفاده می کنند. این روش به این صورت است که مثلا لنز ایراپتیکس خود را بین انگشت اشاره و شصتتان فشار می دهید تا شکل یک تاتو که از وسط تا شده را تشکیل دهد. اگر دو لبه روی هم قرار بگیرد یعنی لنز در سمت درست خود قرار دارد و می توانید آن را در چشمتان قرار دهید. اما اگر لبه به سمت بیرون خم شود، یعنی لنز بر عکس است و باید آن را بچرخانید.

  • بررسی رویکرد 1،2،3

برخی از تولید کنندگان لنزهای تماسی برای این که کار مشتریان خود را در تشحیص جهت صحیح راحت کنند؛ روی لنز را با اعداد 1، 2 و 3 شماره گذاری کرده اند. بدین ترتیب با قرار دادن لنز در جه نور و خواندن این اعداد می توانید لنز را در چشم خود قرار دهید. اما اگر اعداد به صورت معکوس دیده می شوند، یعنی لنزتان پشت و رو شده است و باید آن را بچرخانید.

  • بررسی لبه های رنگی

یکی دیگر از ابتکارهای تولید کنندگان لنزهای تماسی برای راحتی در تشخیص پشت و روی لنزها رنگی کردن لبه های آن است. برای انجام این تست لنز را به روی انگشت خود قرار دهید. اگر لبه ی آبی و یا سبز کمرنگ را مشاهده می کنید، لنزتان در جهت صحیح است. اما اگر این لبه ی رنگی را مشاهده نمی کنید لنزتان در جهن صحیح نمی باشد.

سخن آخر

لنزها زمانی که در چشم هستند به هیچ عنوان احساس نمی شوند، مگر این که اشتباه در چشم گذاشته باشید و یا این که مناسب سایز چشمتان نباشند.

حتما قبل از قرار دادن لنز در چشم از جهت صحیح لنزتان اطمینان حاصل کنید. زیرا قرار دادن آن در جهت نامناسب باعث ایجاد ناراحتی در چشم خواهد شد.

هر کدام از این راهکارها را انجام دهید فرقی ندارد. مهم این است لنزتان را در سمت صحیح در چشم قرار دهید تا حس راحتی مطلوبی را تجربه کنید و از بودن لنز در چشمتان کلافه نشوید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. می توانید نظرات خود را برای ما بنویسید. هچمنین برای خرید لنزهای رنگی اصلی و لنزهای طبی رنگی به فروشگاه لنزرنگی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank