مقایسه دو برند محبوب بایوفینتی و اکیو وی - لنز رنگی

مقایسه دو برند محبوب بایوفینتی و اکیو وی

مقایسه دو برند محبوب بایوفینتی و اکیو وی

 اکیو وی و لنز بایوفینیتی دو برند محبوب و بسیار پرفروش بازار هستند. از آن جایی که این دو برند هر دو توسط کمپانی های بسیار معتبر ساخته می شوند و وجه اشتراک های زیادی دارند احتمالا هنگام خرید لنز چشم و انتخاب یکی از آن دو دچار سردرگمی شوید.

در این مقاله تفاوت ها و ویژگی های این دو برند و همچنین مدت زمان استفاده از آن ها کاملا بررسی شده است. با خواندن این مطلب و توجه به توصیه چشم پزشکتان به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برایتان مناسب تر است.

مقایسه دو لنز بایوفینتی و اکیو وی

لنز جانسون و بایوفینتی لنزهایی بسیار با کیفیت هستند و جز بهترین برندهای موجود در بازار به حساب می آیند. هر دو مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند. این دو برای اصلاح نزدیک بینی و دور بینی، دارای لنزهایی با پاورهای متغیر هستند. برای مقایسه راحت تر ویژگی ها و مشخصات آن ها جدول زیر را بررسی کنید:

نام برند

اکیو وی اویسس

بایوفینتی

کمپانی سازنده جانسون اند جانسون کوپرویژن
مدت زمان استفاده روزانه – ماهانه ماهانه
مواد سازنده Senofilcon A (62% polymer) Comfilcon A (52% polymer)
محتوای آب 38 درصد 48 درصد
اصلاح مشکلات بینایی نزدیک بینی- دور بینی نزدیک بینی- دور بینی
ویژگی ها
  • استفاده از فناوری HYDRACLEAR® PLUS که منجر به پایداری لایه اشک و حداکثر راحتی شده است.
  • بالاترین سطح محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر فرابنفش

 

  • استفاده از فناوری Aquaform که منجر به اکسیژن رسانی بهتر به چشم و مرطوب شدن بیشتر چشم شده است.
  • راحتی بسیار بالا

مدت زمان استفاده

یکی از مشخصات مهمی که باید هنگام خرید لنز به آن توجه داشته باشید دوره ی مصرف آن است. لنزهای اکیو وی به دو صورت روزانه و ماهانه تولید می شوند. در صورت خرید لنزهای روزانه باید پس از یک بار استفاده و خارج کردن از چشم آن را دور بیندازید. اما لنزهای ماهانه، تا سه ماه قابل استفاده هستند. اما لنز بایوفینتی تنها دارای لنزهای فصلی است. بنابراین اگر به دنبال لنز یکبار مصرف هستید، اکیو وی گزینه ای بسیار مناسب و ایده ال برای شما محسوب خواهد شد.

مقایسه ی راحتی دو لنز

لنزهای اکیو وی به لطف بهره گیری از فناوری HYDRACLEAR® PLUS یکی از راحت ترین برندهای موجود در بازار است. این فناوری با کپی برداری از عملکرد لایه اشکی چشم، لنزهای تماسی را تا زمانی که در چشم است مرطوب نگه می دارد. بدین ترتیب تا زمانی که در چشمانتان قرار دارد، احساس راحتی خواهید داشت.

علاوه بر این ماده ی به کار رفته در ساخت این لنز یک ماده ی سیلیکون هایدروژل به نام Senofilcon A است. مواد سیلیکون هایدروژل اجازه می دهند اکسیژن بیشتری به چشم برسند. بهبود عملکرد اکسیپزن رسانی به نوبه ی خود باعث کاهش خشکی چشم و در نتیجه راحتی بیشتر و شفافیت تصویر بالاتر می شود. به همین دلیل است که هنگام پوشیدن این لنزها و کار با کامپیوتر، لپتاپ و تماشای تلویزیون کمتر احساس خستگی در چشمهای خود می کنید.

در مقابل لنزهای بایوفینتی از فناوری دیگری به نام Aquaform® CooperVision استفاده کرده اند. این فناوری به گونه ای رطوبت را در ساختار خود محبوس می کند و بدین ترتیب در طول روز می توانید احساس راحتی را با آن تجربه کنید. این فناوری اکسیژن رسانی به چشم را نیز تضمین می کند. علاوه بر این ویژگی، لنزهای بایوفینتی دارای لبه های صاف، گرد و کاملا صیقلی هستند که فیت بسیار راحتی به روی چشم دارند. این ویژگی ظاهری آن ها باعث به حداقل رساندن تعامل میان لنز و پلک ها شده است و راحتی استفاده کننده را افزایش داده است.

محافظت در برابر اشعه های UV

تا به اینجا می توان گفت که دور برند اکیو وی و اویسس هم دوش هم پیش رفته اند. اما تفاوت میان این دو در این قسمت آشکار می شود. لنزهای اکیو وی بالاترین میزان حفاظت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشیدی را دارند؛ در حالی که لنز بایوفینتی این ویژگی را ندارند. بنابراین اکیو وی گزینه ی بسیار مناسب تری برای افرادی است که ساعات طولانی تری را بیرون خانه سپری می کنند.

نتیجه گیری

با توجه به این که افراد بیشتر به دنبال راحتی هستند، هر دوی این برندها گزینه های ایده آلی به حساب می آیند. اما برای انتخاب اصولی تر می توانید نظر متخصص چشم را نیز در این بارهجویا شوید.

افرادی که اولین بار از لنز طبی رنگی استفاده می کنند؛ برند ACUVUE OASYS می تواند انتخاب مناسب تری برای آن ها باشد. زیرا این برند دارای قیمت مناسب تری است و می توانید برای آزمایش و محک خودتان نیز از آن استفاده کنید. در کنار مزیت قیمت مناسب، این برند از راحتی بالایی نیز برخوردار است. مخصوصا اگر در طول روز زمان زیادی را پای رایانه و دیگر لوازم دیجیتال می گذرانید این برند از کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

اما اگر جز افرادی هستید که دچار چشمان بسیار حساس و خشکی هستید و دائما از قطره های مرطوب کننده چشم استفاده می کنید، لنز طبی  بایوفینتی برایتان مناسب تر است. فناوری Aquaform به کمک شما می آید و کاملا چشمانتان را هیدراته نگه می دارد. با استفاده از این لنزها، قطعا نیاز شما به قطره های مرطوب کننده کاهش پیدا خواهد کرد.

توجه کنید که در کنار این مطالب و دانستن ویژگی های هر کدام از آن ها برای تصمیم گیری نهایی حتما نظر یک متخصص چشم را نیز جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank