قواعد بازی های کامپیوتری با لنزهای تماسی - لنز رنگی

قواعد بازی های کامپیوتری با لنزهای تماسی

قواعد بازی های کامپیوتری با لنزهای تماسی

افراد زیادی در سراسر دنیا علاقه مند به بازی های کامپیوتری هستد. برخی از این افراد به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهند و ساعت زیادی را در طول روز به گیم کردن می پردازند. اگر شما هم این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید احتمالا یکی از این افراد هستید.

در حال حاضر بازی های ویدئویی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن گرافیک بالایی که برای ساخت آن ها استفاده شده است، به جذابیت آن ها اضافه کرده است. گذراندن زمان زیادی برای این بازی ها می تواند بر بینایی شما تاثیر سو بگذارد، مخصوصا اگر از لنزهای تماسی مانند لنز لابلا و … نیز استفاده می کنید.

انجام بازی ها برای مدت زمان طولانی منجر به قرمزی چشم، خشکی چشم، سرگیجه و سایر علائم ناشی از خستگی چشم می شود.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می توانید هنگام بازی های کامپیوتری و یا پلی استیشن کمتر دچار خستگی چشم شوید و در صورت دچار به این حالت چه کاری باید انجام دهید.

استراحت های مکرر

بدون شک خیره شدن به صفحه تلویزیون یا مانیتور برای ساعت های متمادی باعث خستگی چشم می شود. این مشکل ناشی از فشار دیجیتال به وجود می آید. این یک مشکل بسیار رایج در میان گیمرها است.

فشار دیجیتال به مجموعه ای از مشکلات بینایی اطلاق می شود که ناشی از تمرکز زیاد و طولانی مدت چشم بر صفحه ی دیجیتال مانند تلویزیون، رایانه و هر دستگاهی که ساطع کننده نور آبی هستند. استراحت منظم چشم ها از به وجود آمدن فشار دیجیتال جلوگیری می کند.

یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از فشار دیجیتال پیروی از قانون 20-20-20 است.  قانون این قاعده به این صورت است که پس از 20 دقیقه استفاده از لوازم دیجیتال به مدت 20 ثانیه به یک جسم در فاصله ی 20 فوتی خیره شوید. هر فوت تقریبا 30.5 سانتی متر است. یعنی باید به جسمی در فاصله ی 6 متری خود نگاه کنید.

برای این که به انجام این قانون عادت کنید، بد نیست که ابتدای کار زنگ ساعت گوشی خود را برای هر 20 دقیقه تنظیم کنید.

توجه کنید که اگر در فاصله ی کوتاه تر از 20 دقیقه در چشمانتان احساس درد دارید، می توانید زودتر از این زمان این قانون را اجرا کنید و نیازی نیست صبر کنید تا 20 دقیقه کامل شود.

حفظ فاصله با صفحه نمایش

نشستن بیش از حد نزدیک به کامپیوتر و یا صفحه نمایش باعث تشدید فشار چشمتان خواهد شد. پس از نشستن بسیار نزدیک به تلویزیون، مانیتور و صفحه نمایش خودداری کنید.

فاصله ی مناسب برای نشستن در مقابل تلویزیون 1.5 تا 2.5 برابر قطر صفحه نمایش است. بر اساس این قاعده می توانید فاصله ی مناسب برای نشستن را انتخاب کنید.

برای مانیتورهای کامپیوتر این فاصله کوتاه تر خواهد بود. طبق نظرکارشناسان فاصله ی مناسب به اندازه ی یک بازو می باشد.

مرطوب نگه داشتن چشم ها

یکی از مشکلاتی که گیمرها بسیار از آن شاکی هستند خشکی چشمهایشان است. این مشکل هنگام استفاده از لنز لازورد تشدید نیز می شود. یک راه حل بسیار آسان برای جلوگیری از خشکی چشم استفاده از قطره های چشمی مانند اشک مصنوعی است. این محصولات چشم ها را هیدراته می کنند و احساس خستگی در چشم را کاهش می دهند.

در واقع این قطره ها یک تسکین دهنده ی بسیار فوری محسوب می شوند. اما توجه داشته باشید که استفاده ی همزمان برخی از قطره ها همراه با لنزهای تماسی اشکال دارد. پس قبل از استفاده بروشور محصول را مطالعه کنید و یا نظر چشم پزشکتان را در این باره جویا شوید.

قطره های مرطوب کننده لنز که مخصوص استفاده همزمان لنزها است را می توانید در این هنگام استفاده کنید. این ها علاوه بر مرطوب کردن چشم ها، به تمیز شدن لنز رنگی چشم نیز کمک می کنند و وضوح تصویرتان را افزایش می دهند.

سخن آخر

با رعایت این نکات می توانید بدون نگرانی از بابت خستگی چشم ها و ایجاد فشار بر آن ها بازی های خود را دنبال کنید. اما توصیه های متخصص چشمتان را نیز در این باره جدی تلقی کنید.

همچنین فراموش نکنید که گرچه این بازی ها هیجان انگیز و مهیج هستند، اما فعالیت در دنیای واقعی و پرداختن به ورزش برای حفظ سلامتتان ضروری خواهد بود. پس سعی کنید که زمانتان را مدیریت کنید و در کنار بازی از دیگر فعالیت های زندگی غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank