محافظت از چشم در هنگام آلرژی های فصلی - لنز رنگی

محافظت از چشم در هنگام آلرژی های فصلی

محافظت از چشم در هنگام آلرژی های فصلی

با نزدیک شن به فصل بهار و پراکنده شدن گرده های گل در گیاه شاهد زیادتر شدن حساسیت های این فصل هستیم . گرده گل ها و درختان به روی چشم تاثیر می گذارد و باعث خارش، قرمزی و سوزش آن ها می شود.

افرادی که دارای آلرژی و حساسیت های فصلی هستند و همچنین از لنز تماسی استفاده می کنند، در این دوران دچار مشکلات و دردسرهایی می شوند. در ادامه این پست متوجه یاد خوهید گرفت که چطور می توانید از چشم های خود در هنگام آلرژی فصلی محافظت کنید و همچنبن بدون به درد سر افتادن از لنزهای تماسی خود همچنلن استفاده کنید.

ملاقات با متخصص چشم

پیش از این که این علائم به سراغ شما بیایند، با یک متخصص چشم مشورت کنید. قبل از آغاز فصل هایی که دچار آلرژی فصلی در آن می شوید، با مراجعه به یک متخصص چشم و دریافت قطره های چشمی مناسب سعی کنید، از بروز این علائم در خود و یا شدت پیدا کردن آن جلوگیری کنید.

متخصص چشم با انجام معاینات، راه درمانی را با شما در میان خواهد گذاشت شاید با شست و شو و کمپرس آب سرد این مشکل شما مرتفع شود. یا این که نیاز داشته باشید که از قطره های چشمی و یا خوراکی مناسب استفاده کنید.

محدود کردن تماس با چیزهای آلرژی زا

یک راه حل ساده ی دیگر برای کاهش از آلرژی ها قرار گرفتن کمتر با آن ها می باشد. شما که از آلرژی ها و حساسیت های خود و تاثیر آن ها بر بدن خود آگاه هستید به راحتی می توانید به خودتان کمک کنید و تماس خود رابا چیزهای آلرژی زا محدود کنید.

به عنوان مثال اگر در خانه ای ویلایی زندگی می کنید که حیاط آن چمن کاری شده است، بهتر است مرتب پیش از بلند شدن چمن ها آن ها را کوتاه کنید. چمن ها و علف ها هرچه بلند تر می شوند، گرده های بیشتری در هوا آزاد می کنند. اگر مرتب چمن ها را کوتاه کنید کمتر در معرض این گرده ها قرار خواهید گرفت.

موی حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و پرنده ها نیز حساسیت زا می باشند. بنابراین بهتر است تماس خود را با این حیوانات محدود کنید. اما اگر دارای پت خانگی هستید بهتر است به طور مداوم از شوینده های چشم استفاده کنید.

استفاده از عینک محافظ بیرون از خانه

استفاده از عینک آفتابی با کیفیت ضمن فیلتر اشعه های مضر و جلوگیری از ورود اشعه های UVA و UVB به چشم، باعث می شود که گرده های کمتری به چشم وارد شود. پس حتما بیرون از خانه استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید.

کاهش استفاده از لنزهای تماسی

اگر از لنز زیبایی و طبی استفاده می کنید، بهتر است زمان استفاده از لنزهایتان را کاهش دهید و فقط در زمان ضروری از لنز خود استفاده کنید.

مواد حساسیت زا به روی لنزها انباشته می شوند و باعث تشدید هلائم آلرژی زا خواهند شد. اگر مجبور به استفاده از لنزهایتان برای مدت زمان طولانی هستید حتما هر چند ساعت یکبار با دست هایی تمیز و شسته شه لنزها را از چشم خود خارج کنید، با محلول لنز بشورید و سپس در چشم خود قرار دهید.

این کار باعث کاهش تجمع مواد آلرزی زا به روی لنز می شود و بدین ترتیب از قرمزی و سوزش چشم هایتان جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از لنز یکبار مصرف

یکی دیگر از راه حل هایی که به شدت برای افرادی که دچار آلرژی هستند توصیه می شود، استفاده از لنز یکبار مصرف است.

تعویض لنزها به صورت روزانه نقش بسیار پررنگی در سلامت چشم ها خواهد داشت و به کاهش ایجاد آلرزی و حساسیت در چشم بسیار کمک می کند.

گرچه استفاده از لنزهای یکبار مصرف به صورت روزانه خیلی مقرون به صرفه نمی باشد، اما با خرید این لنزها برای همیشه از شر قرمزی و سوزش چشم های در فصل های آلرژی زا خلاص خواهید شد.

استفاده از اشک مصنوعی

اشک های مصنوعی حاوی موادی هستند که با مرطوب نگه داشتن چشم، از خشکی چشم و همچنین سوزش و قرمزی آن جلوگیری می کنند. اشک های مصنوعی بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند که می توانید بدون نسخه ی پزشک از آن ها استفاده کنید. این قطره ها هیچ ضرری برای چشم ندارند.

اما توجه داشته باشید که استفاده ی برخی از این قطره ها همزمان با لنز چشم امکان پذیر نمی باشد. پس اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده از اشک های مصنوعی بروشور محصول را مطالعه کنید و یا با نظر چشم پزشک از این قطره ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات استفاده ی طولانی مدت از این محصولات منع پزشکی دارند. پس بهتر است قبل از خرید و استفاده از این محصولات حتی نمونه های بدون نسخه با یک متخصص چشم مشورت کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی که با رعایت آن ها می توانید آلرژی های فصلی خود را کاهش دهید را عنوان کنیم. اما اگر با رعایت این نکات باز هم آلرژی های چشمتان ادامه داشت و یا شدت پیدا کرد، حتما در اسرع وقت به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank