مایع موجود در بسته بندی لنزهای تماسی - لنز رنگی

مایع موجود در بسته بندی لنزهای تماسی

مایع موجود در بسته بندی لنزهای تماسی

آیا به عنوان استفاده کنندگان لنزهای تماسی تا به حال زمانی که بسته بندی لنز اف ایکس خود را باز کرده اید، به این موضوع فکر کرده اید که این مایع داخل بسته بندی چیست؟ آیا بین این مایع و محلول لنز تفاوتی وجود دارد؟ تفاوت آن با محلول نمکی در چیست؟

 برای این که استفاده ی ایمن و لذت بخش تری از لنزهای تماسی خود داشته باشید و بتوانید لنزهایتان را در طول مدت مصرفتان سالم تر نگه دارید، ما به شما خواهیم گفت که محلولی برای آن ها مناسب تر است.

انواع محلول لنزها

لنزهای رنگی موجود در بازار از نوع لنز نرم هایدروژل و یا سیلیکون هایدروژل می باشند. در صورت خرید لنز رنگی فصلی و سالانه مانند لنز استلا کالرز باید محلول لنز مناسب نیز تهیه کنید. محبوب ترین و پر استفاده ترین محلول لنزها به شرح زیر هستند:

محلول لنز چند منظوره

محلول لنز چند منظوره راحت ترین گزینه موجود است. زیرا این محلول ها برای تمیز کردن، شست و شو، ضدعفونی کردن و همچنین نگهداری لنزها استفاده می شود. ویژگی های این محلول آن را به یک گزینه مناسب برای افراد پر مشغله تبدیل کرده است. زیرا با تهیه آن دیگر نیاز به هیچ محصول مراقبتی دیگر نخواهید داشت. البته به علت وجود مواد نگهدارنده در آن این محلول زیاد مناسب برای افراد با چشم های حساس نمی باشد.

آب اکسیژنه

محلول پر اکسیژن هیدروژن برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن، شست و شو و نگهداری لنزهای تماسی استفاده می شود. همراه این محلول یک ماده خنثی کننده نیز وجود دارد. استفاده از این ماده خنثی کننده بسیار ضروری است. در صورت عدم استفاده از این محلول احتمالا احساس درد زیادی در چشمتان داشته باشید. اما این ماده برای افراد با چشمان حساس بسیار مفید است.

پاک کننده روزانه

این نوع از محلول ها مناسب برای تمیز کردن روزانه لنزها است. اما به تنهایی برای ضدعفونی کردن لنز اوربان لایر و یا برندهای دیگر کافی نیست. در صورت خرید این نوع از محلول ها حتما باید از محلول های ضدعفونی دیگر نیز استفاده کنید.

محلول نمکی

محلول های نمکی تنها برای شست و شوی لنزها قبل از قرار دادن آن ها در چشم کاربرد دارد. اما برای نگهداری لنزها و ضدعفونی کردن لنزها نباید از آن ها استفاده شود. بسیاری از افراد که حساسیت شدید به محلول های چند منظوره دارند قبل از قرار دادن لنزها در چشم از محلول های نمکی برای ابکشی آن ها استفاده می کنند. اما توجه داشته باشید جتما باید برای ضدعفونی کردن آن ها از محلول های دبگر استفاده کنید.

محلول موجود در بسته بندی لنزها از کدام نوع است؟

محلول موجود در بسته بندی های لنز الامور و دیگر برندها محلول های نمکی هستند که با بورات و یا فسفات بافر شده اند. این بافرها سال های زیادی است در محلول لنزها استفاده می شود تا PH محلول را در محدوده ی طبیعی نگه دارد.

این مواد برای نگهداری طولانی مدت لنز در بسته بندی اضافه می شوند. در حالی که محلول های نمکی معمولی فاقد این مواد هستند.

سخن آخر

اکنون که با انواع محلول لنزها آشنا شده اید، درک بهتری از کاربرد و کارایی آن ها خواهید داشت و می توانید خرید مناسب تری را متناسب با خواسته خود انجام دهید.

محلول لنز یک مایع بسیار ضروری برای انواع لنزهای ماهانه است. فقط در صورت خرید لنز یکبار مصرف نیازی به خرید محلول لنز نخواهید داشت. در غیر این صورت حتما باید این مایه را متناسب با نوع لنز و حساسیت چشمتان انتخاب کنید.

برای خرید انواع لنزها و محصولات مراقبتی به فروشگاه لنزرنگی مراجعه کنید و با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank