آشپزی با لنزهای تماسی - لنز رنگی

آشپزی با لنزهای تماسی

آشپزی با لنزهای تماسی

آشپزی با لنزهای تماسی

اگر آشپز حرفه ای هستید و یا این که تفننی آشپزی می کنید و از لنز الامور و یا لنزهای دیگر استفاده می کنید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا آشپزی با آن ها محدودیتی دارد یا خیر.

همراه ما باشید تا بیشتر در مورد استفاده از آن ها در آشپزخانه و نکاتی که باید رعایت کنید اطمینان حاصل کنید.

تاثیر گرما بر لنزهای تماسی

بیشترین نگرانی افرادی که هنگام آشپزی از لنز ایراپتیکس استفاده می کنند، این است که گرما و بخارهای داغ ناشی از آشپزی باعث ذوب شدن آن ها شوند.

اما این تصوری غلط است. حرارت ناشی از گرمای اجاق گاز و یا فر به هیچ عنوان باعث ذوب شدن لنزها نخواهد شد. برای ذوب شدن آن ها گرما و حرارت بسیار زیادی نیاز است. قطعا در صورت ایجاد این حرارت بیش از ذوب شدن آن ها، خودتان دچار سوختگی خواهید شد.

اگر این موضوع صحت می داشت، باید در سراسر جهان میلیون ها نفر به خاطر مشکل ذوب لنزهای تماسی دچار آسیب می شدند و امکان استفاده از آن ها در بسیاری از مکان ها و موقعیت ها امکان پذیر نمی بود. بدون شک در این حالت سازمان غذا و دارو جلوی تولید و فروش این محصول را می گرفت.

ما به شما این اطمینان را می دهیم که گرمای اجاق گاز و یا بخارهای ناشی از آشپزی به هیچ عنوان تاثیر سو بر لنزها و یا ذوب شدن آن ها ندارد.

استفاده از لنزهای تماسی هنگام آشپزی

اگر از لنز رنگی ایلوژن کالر برای زیبایی استفاده می کنید می توانید هنگام آشپزی از زدن آن ها صرف نظر کنید.

اما اگر از کنتاکت ها برای اصلاح بینایی استفاده می کنید، احتمالا بدون به چشم داشتن آن ها آشپزی کردن، خرد کردن سبزیجات و .. برایتان سخت خواهد بود. می توانید از عینک نیز استفاده کنید. اما زدن عینک چالش های دیگری را برایتان ایجاد خواهد کرد.

به عنوان مثال بخار ناشی از پخت غذا به روی شیشه های عینک می نشیند و باعث محدودیت دید می شود. بدین ترتیب شما دائما باید شیشه های عینکتان را تمیز کنید. یا عرق کردن صورت نیز به همین ترتیب باعث سر خوردن عینک هایتان و کلافگی شما شود.

استفاده از لنز چشم بهترین گزینه برای رهایی از این مشکلات می باشد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که آشپزی با آن ها کاملا ایمن است و خطری متوجه چشم هایتان نخواهد بود.

چند نکته مهم در ارتباط با آشپزی با لنز

پس تا به این جا اطمینان حاصل کردید که آشپزی با لنزهای تماسی کاملا بی خطر است، اما لازم است هنگام آشپزی با آن ها چند نکته را کاملا رعایت کنید:

  • در هنگام آشپزی از دستزدن و مالیدن به چشم هایتان جدا خودداری کنید. مخصوصا اگر از گوشت قرمز و یا سبزیجاتی مانند پیاز و فلفل استفاده کرده اید.
  • از لنزهای تماسی مناسب استفاده کنید. لنز اکیووی اویسس از جمله لنزهایی هستند که برای تمامی موقعیت ها بسیار مناسب هستند و دارای بیشترین میزان راحتی هستند.
  • اگر شغلتان آشپزی است و هر روز برای ساعت طولانی با اجاق گاز و فر سرکار دارید بهتر است از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید.
  • دست های خود را پس پس از پخت و پز و قبل از خارج کردن آن ها از چشم بشورید.

در پایان با زهم تاکید می کنیم که می توانید بدون هیچ گونه نگرانی و ترس در هنگام آشپزی از لنزهای تماسی استفاده کنید. در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان داشته باشید که هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. فراموش نکنید که حتما از لنزهایتان مطابق دستور العمل پزشک متخصصتان استفاده کنید و مطابق تجویز پزشک برای خرید لنز رنگی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank