آیا استفاده ی هر روزه از لنز ایرادی ندارد؟ - لنز رنگی

آیا استفاده ی هر روزه از لنز ایرادی ندارد؟

آیا استفاده ی هر روزه از لنز ایرادی ندارد؟

امروزه همه ی افراد به دنبال راحتی می باشند. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، معمولا می پرسند که استفاده ی هر روز آن ها ایرادی ندارد؟

پاسخ این سوال خیلی راحت نیست. پارامترهای مختلفی بر پاسخ این سوال تاثیر دارد. سبک زندگی، حساسیت استفاده کننده لنز، نوع لنز و برند آن همگی می تواند بر پاسخ این سوال تاثیر داشته باشد.

همراه ما باشید، تا با خواندن این مطلب و تطبیق آن با شرایط خودتان، ببینید که آیا می توانید هر روز از لنز چشم طبی و یا رنگی خود استفاده کنید یا خیر.

آگاهی نسبت به لنزها

داشتن آگاهی در مورد لنزها مثلا انواع آن، نحوه ی استفاده ی و نحوه ی نگهداری از آن ها در استفاده ی هر روزه ی لنزها بسیار اهمیت دارد.

به عنوان مثال بسیاری از افراد که از این محصول استفاده می کنند، نمی دانند که نباید لنزهای تماسی شان با آب تماس داشته باشد. با لنزهایشان به حمام یا استخر می روند که می تواند باعث بروز مشکلاتی در چشم هایشان شود.

یا این که نمی دانند طول عمر لنزها در برندهای مختلف متفاوت و متفاوت از تاریخ انقضای لنز است. لنز روزانه با لنز ماهانه تفاوت هایی دارد.

لنز روزانه لنزهایی یکبار مصرف هستند، در حالی که لنزهای ماهانه را می توان یک ماه یا برای یک فصل استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نمی توان با این لنزها خوابید.

پس اگر قصد دارید از لنزهایتان بدون بروز هیچ مشکلی استفاده کنید سعی کنید اطلاعات خود را در مورد این محصول بالا ببرید. این اطلاعات را از منابع قابل اعتماد کسب کنید تا دچار گمراهی نشوید.

خرید لنز مناسب

برای این که بتوانید هر روز بدون برخورد با مشکلی از لنزهای خود استفاده کنید، باید از لنز مناسب استفاده کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه لنزی مناسب است؟

در جواب این سوال انتظار نداشته باشید که یک نام برند مشخص را بشنوید. زیرا لنز مناسب با توجه به مشخصات و نیاز هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر شما مشکل نزدیک بینی و یا دور بینی داشته باشید باید به سراغ لنزهای طبی بروید. حالا با توجه به میزان انحنای چشم، قطره چشم و نمره ی چشم باید لنز مناسب خود را خریداری کنید.

اما اگر دچار آستیگمات باشید، باید سراغ نوع دیگر لنزها به نام لنز توریک بروید. این لنزها مناسب برای مشکلات آستیگمات هستند. اما نمونه های دیگری از لنزهای تماسی هنوز موجود هستند.

به عنوان مثال لنز مناسب برای قوز قرنیه، لنز سخت نام دارد. یا لنزهایی برای برطرف کردن مشکلات کور رنگی و یا نابینایان نیز وجود دارد.

در هر کدام از این نمونه ها برندهای مختلفی وجود دارد. شما باید بر اساس مشخصات چشمتان و حتی میزان خشکی و حساسیت چشمتان لنز مناسب خود را تهیه کنید.

اهمیت خرید لنز مناسب

علت این که توصیه می شود حتما از لنز مناسب خود استفاده کنید این است که استفادی از لنز نامتناسب با چشم باعث آسیب زدن به قرنیه چشم می شود.  سایش قرنیه و زخم قرنیه از جمله عوارض استفاده از لنزهای نامناسب خواهد بود.

حتما قبل از خرید لنز به یک متخصص چشم مراجعه کنید و مطابق با نسخه ی تجویزی او برای خرید لنز چشم اقدام کنید.

نسل جدید لنزهای تماسی

در قدیم استفاده از لنزهای تماسی برای مدت زمان طولانی و برای هر روز امکان پذیر نبوده است. زیرا لنزهای تماسی از جنس شیشه های سخت و شکننده بودند که اکسیژن رسانی به چشم را مختل می کردند.

اما در حال حاضر نسل جدید لنزهای تماسی ساخته شده با مواد پلیمری به خصوص اکسیژن رسانی به چشم را بهبود بخشیده است که می توان برای مدت زمان طولانی و هر روز از لنزها استفاده کرد.

لنزهای RGP و لنزهای سیلیکون هایدروژل هر دو لنزهایی هستند که اکسیژن رسانی بسیار خوبی دارند. برند ایراپتیکس توانسته است لنزهایی با بالاترین میزان اکسیژن رسانی تولید کند. این لنزها استفاده ی بسیار راحتی دارند و می توانیددر طول روز 14 الی 16 ساعت به طور مداوم از آن استفاده کنید.

خوابیدن با لنزهای تماسی جریان اکسیژن به چشم را محدود می کند. پس بهتر است قبل از خواب آن ها را از چشم خارج کنید و مجددا در روز بعد آن ها را در چشم قرار دهید.

رعایت بهداشت

رعایت بهداشت در حین استفاده از لنزهای تماسی بسیار با اهمیت است. اگر قصد دارید هر روز و برای مدت طولانی از لنزهای تماسی خود بدون ایجاد مشکل استفاده کنید حتما باید نکات بهداشتی را رعایت کنید.

این نکات بهداشتی شامل شستن دست ها هر بار قبل از استفاده از لنز و همچنین ضدعفونی کردن لنزها پس از هر بار استفاده می باشد.

هر چه در رعایت نکات بهداشتی دقیق تر باشید، این تنها به نفع خودتان و سلامت چشم هایتان خواهد بود و از بروز مشکلات چشمی در آینده ممانعت خواهد کرد. نکات بهداشتی مهم در استفاده از لنزهای تماسی به شرح زیر است:

  • شستن دست ها هر بار قبل از استفاده از لنز
  • ضدعفونی کردن لنزها با محلول لنز پس از هر بار استفاده
  • تعویض محلول لنز هر سه ماه
  • تعویض جالنزی به صورت ماهانه
  • تعویض محلول داخل جالنزی پس از هر بار استفاده
  • تعویض به موقع لنزها پس از پایان طول عمر بهداشتی و مجاز آن

سخن آخر

ممنون که تا به این جای مقاله همراه ما بوده اید. با رعایت نکات فوق می توانید مطمئن باشید که استفاده از لنزهای تماسی برایتان مشکلی به وجود نخواهد آورد.

اگر قصد دارید از لنزهای تماسی برای طولانی مدت استفاده کنید، فراموش نکنید که از لنزهای با کیفیت فروشگاه لنزرنگی استفاده کنید. لنزهای موجود در این فروشگاه همگی دارای اصالت کالا و مورد تایید سازمان بهداشتی جهانی است.

این فروشگاه نمایندگیبهترین برندهای لنزهای تماسی را دارد که دسترسی راحت و آسان کاربران را به این نوع محصولات و لوازم جانبی آن امکان پذیر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank