دویدن با لنز - لنز رنگی

دویدن با لنز

دویدن با لنز

با گرم تر شدن هوا، یکی از فعالیت هایی که بسیاری از افراد به آن رو می آورند، دویدن است. این فعالیت یکی از فعالیت های بسیار محبوب است. زیرا به هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارد و تاثیرات بسیار خوبی بر سلامت جسمانی، تقویت قلب و استقامت بدن و همچنین کاهش وزن دارد.

حال اگر دچار مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی و یا دوربینی باشید و علاقه مند به دویدن باشید احتمالا دوست نداشته باشید از عینک استفاده کنید.

حرکت عینک بر روی صورت، عرق کردن و … مشکلاتی است که دویدن با عینک را سخت می کند. در این حالت بهترین گزینه ی پیش رو استفاده از لنز چشم مانند لنز اپرا است.

دلایل استفاده از لنز هنگام دویدن

احتمالا برایتان سوال پیش بیاید که چرا لنز گزینه ای بهتر نسبت به عینک در هنگام دویدن است. اولین و بارزترین مزیت آن این است که دید واضح تر و شفاف ترین ایجاد می کند. لنزها به روی قرنیه چشم قرار می گیرند و مانند عینک محدود به فریم و عدسی های عینک نیستند. به همین دلیل وضوح تصویر بالاتر و بهتری دارند.

دید محیطی لنز نسبت به عینک بسیار بهتر است. به همین علت هنگام دویدن تمرکز بیشتری ه محیط اطراف خواهید داشت و عکی العملتان نسبت به موانع بهبود پیدا می کند.

مزیت بعدی آن راحتی آن است. لنزها به شدت نسبت به عینک ها راحت تر هستند. از آنجایی که آن ها در داخل چشم قرار می گیرند، هنگام حرکت و دویدن هیچ گونه اعوجاجی را تجربه نخواهید کرد. در حالی که استفاده از عینک به این شکل نخواهد بود.

مزیت بعدی آن لنزهای جدید مانند لنز بلا و برندهای دیگر همگی فیلتر UV دارند. بنابراین شما دیگر نیازی به استفاده از عینک آفتابی نخواهید داشت. تنها کافی است از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

نداشتن انعکاس در زیر نور خورشید است از دیگر مزیت های آن است. هچمنین مه گرفتگی در اثر باران و یا تغییرات هوایی را ندارند.

همچنین با استفاده از آن ها دیگر نگران افتادن آن ها از چشم نخواهید بود و می توتنید بدون هیچ گونه اختلال و یا مشکلی به ورزشتان بپردازید.

انتخاب نوع مناسب لنز

در ادامه نکاتی که کمک می کند تجربه ی دویدن با لنزهایتان به تجربه ای بدون عیب و نقص تبدیل شود آورده شده است.

1.خرید لنز مناسب

لنزهای نرم نسبت به لنزهای سخت گزینه های مناسب تری هستند. زیرا به علت نوع استفاده شان بهتر از نشت عرق به پشت لنز و سوزش جلوگیری می کنند.

از میان لنزهای نرم لنز روزانه یکبار مصرف نسبت به لنزهای هفتگی و ماهانه گزینه های مناسب تری برای ورزش و دویدن است. این ها به علت این که نازک تر هستند میزان نفوذ پذیری بهتری برای اکسیژن دارند. همچنین میزان رطوبت بالاتری دارند که در دویدن و گردش هوا به چشم دیرتر خشک می شوند. در مجموع راحتی این لنزها نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر است.

همچنین این لنزها بهداشتی تر نیز می باشند. در دویدن، تعریق و تجمع پروتئین چشم به روی لنز اجتناب ناپذیر است. استفاده از آن ها به علت تعویض پس از استفاده به سلامت چشم ها بیشتر کمک می کند.

2. جلوگیری از ورود آب به چشم

سازمان غذا و داروآمریکا (FDA) بارها تاکید کرده است که هیچ نمونه از لنزهای تماسی نباید با هیچ گونه محلولی به جز محلول های مخصوص لنز تماس داشته باشند. یعتی پس از ورزش کردن نباید تا زمانی که لنز در چشمتان است، صورتتان را بشورید و یا به حمام بروید. هچمنین اگر جز ورزش های سه گانه را انجام می دهید حتما هنگام شنا از عینک های محافظ مخصوص استفاده کنید. بعد از شنا نیز لنز را از چشم خارج کرده و دور بیندازید.

3. نمالیدن چشم ها

مالیدن چشم یک حرکت غیر عادی است. مخصوصا زمانی که چیزی در چشممان است شاید بیشتر این کار را انجام دهید. اما حتما باید هنگامی کنتاکت های تماسی درچشم است از مالیدن چشم هایتان خودداری کنید. مخصوصا در حین ورزش و دویدن مالیدن چشم ها می تواند به راحتی باعث تحریک چشم ها و ایجاد عفونت در چشم شود.

در صورتی که احساس کردید که نیاز به مالیدن چشم هایتان دارید، بهتر است چند بار با سرعت پلک بزنید تا تحریکات چشمتان برطرف شود.

4. به همراه داشتن تجهیزات مناسب

بهتر است در صورت استفاده از لنزهای تماسی همیشه قطره مرطوب کننده لنز و عینکتان را همراه داشته باشید. در صورتی که احساس ناراحتی کنید می توانید از قطره لنز استفاده کنید و یا این که لنزها را از چشمتان خارج کنید و عینکتان را به چشم بزنید. به هر حال همیشه شرایط قابل پیش بینی و مطابق انتظار شما پیش نخواهد رفت.

سخن آخر

حالا که این مطلب را تا به این جا مطالعه کردید، می توانید به بهترین شیوه ممکن از دویدنتان با لنز پلی ویو لذت ببرید.

دیگر لازم نیست نگران سر خوردن عینک و یا حرکت های آن به روی صورت باشید. رعایت این نکات به شما کمک می کند که عملکرد خودتان را بهبوددهید و شرایط ایمن تری را برای خودتان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank