تاثیر سیگار بر بینایی - لنز رنگی

تاثیر سیگار بر بینایی

تاثیر سیگار بر بینایی

سیگار بزرگترین عامل بیماری و مرگ زود هنگام است. این کار باعث به وجود آمدن مشکلات و بیماری قلبی، عروقی، تنفسی و سرطان می شود. اما آیا می دانستید که سیگار کشیدن باعث مشکلات مختلف چشمی نیز می شود؟

تحقیقات نشن داده است که سیگار کشیدن باعث تحریکات چشم و بیماری های مختلف چشم مانند آب مروارید، گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و مشکلات بسیار دیگری شود.

سیگار کشیدن و لنز

افرادی که از لنز تماسی استفاده می کنند و سیگار نیز می کشند چه مشکلاتی برایشان رخ می دهد؟ علاوه بر مشکلاتی که در ادامه به آن ها پرداخته می شود، نیکوتین سیگار می تواند به انگشتان دست بچسبد و باعث آلوده شدن لنزها و ایجاد سوزش در چشم شود. اما مشکلاتی دیگری که به همراه خواهد داشت به شرح زیر است:

دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا یک مشکل بینایی است که در اثر افزایش سن رخ می دهد و باعث ایجاد نقاط کور می شود. این بیماری بیشتر در افراد بالای 65 سال رخ می دهد. اما تحقیقات نشان داده است افراد سیگاری 4 برابر بیشتر از همسن و سالان خود در خطر ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

تیروئید و بیماری چشم

ارتباط مستقیمی بین سیگار کشیدن و مشکلات تیروئید وجود دارد. سیگار کشیدن باعث پرکاری تیروئید و این مشکل مستقیما باعث تحت تاثیر قرار دادن سلامت چشم می شود. پرکاری تیروئید باعث می شودبافت های نرم اطراف چشم متورم و ملتهب شوند. ترک سیگار کارامدترین راهکار برای پیشگیری این مشکل می باشد.

یوئیت

این بیماری چشم با التهاب بخش میانی چشم مشخص می شود و مستقیما به عنبیه و شبکیه چشم آسیب می زند. در صورت عدم درمان به موقع مشکلات متعدد دیگری مانند آب مروارید، گلوکوم و جداشدگی شبکیه برای چشم رخ می دهد. آزمایشاتی که به روی موش ها انجام شده است نشان داده است که دود تنباکو باعث ایجاد التهاب بخش میانی چشم و این مشکل چشمی می شود. سیگار کشیدن و حتی در معرض دود آن قرار گرفتن خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

خشکی چشم

آیا تا به حال شده است هنگام استفاده از لنز اپرا و یا برند دیگری احساس خشکی در چشم کنید؟با استفاده از قطره لنز می توانید تا حد زیادی بر خشکی چشم غلبه کنید. اما اگر سیگار می کشید موضوع فرق خواهد کرد. سیگار کشیدن این مشکل را تا دو برابر افزایش می دهد. دود سیگار و یا استعمال آن بر لایه اشکی جشم تاثیر می گذارد و باعث خشکی بیشتر چشم می شود.

کاهش بینایی

در نهایت سیگار کشیدن باعث کاهش بینایی می شود. برای مراقبت از چشمانتان سیگار کشیدن را را ترک کنید و یک سبک زندگی سالم را پیش رو بگیرید.

ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و کنترل فشار خون راهکارهای موثر برای کاهش ابتلا به انواع بیماری ها و همچنین جلوگیری از کاهش بینایی است.

هیچگاه برای شروع دیر نیست. همین حالا می توانید برای ترک سیگار و شروع یک زندگی سالم اقدام کنید. همچنین از انواع مدل های لنز مانند لنز بلا و یا هر نوع دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

برای ترک اصولی بهتر است از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید. برای خرید لنز رنگی نیز می توانید به فروشگاه لنزرنگی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank