حساسیت به نور در اثر استفاده از لنز - لنز رنگی

حساسیت به نور در اثر استفاده از لنز

حساسیت به نور در اثر استفاده از لنز

شاید شنیده اید که استفاده از لنز چشم می تواند باعث ایجاد حساسیت به نور شود. اما آیا واقعا این گفته صحت دارد؟ ما در این مقاله به بررسی صحت این موضوع خواهیم پرداخت.

حساسیت نور چیست؟

قبل از هر چیز باید علت ایجاد حساسیت نور را بررسی کنیم تا بتوانیم بفهمیم که آیا استفاده از لنزهای تماسی مانند لنز آرین و یا دیگر برندها باعث ایجاد این مشکل در چشم می شوند یا خیر.

حساسیت به نور زمانی رخ می دهد که نور بیش از حد وارد چشم شما شود و چشمتان نتواند در به درستی آن را مدیریت کند. در تعریف علمی این موضوع به این صورت عنوان شده است:

از دست دادن عملکرد بصری به علت شدت نور وارد شده به حوزه ی بینایی چشم که چشم توان مدیریت آن را دارد.

کسانی که دچاز این اختلال بشوند، خطراتی تهدیدشان خواهد کرد. به عنوان مثال هنگام رانندگی در شب امکان کوری موقت و ایجاد تصادف خواهد بود. چراغ ها را در شب به صورت هاله ای می بینند. یا در طول روز با تابش نور خورشید با بستن ناخودآگاه چشم ها مواجه خواهند شد. تابش نور خورشید به روی ماسه ها و برف نیز این مشکل را برایشان پیش خواهد آورد.

همچنین این مشکل با افزایش سن برای افراد مسن نیز رخ خواهد داد. افرادی که مبتلا به اب مروارید می شوند این مشکل برایشان بیشتر پیش خواهد آمد.

علل ایجاد حساسیت نور

این مشکل معمولا در طول روز و در اثر پاسخ طبیعی چشم به نور زیاد رخ می دهد. اما در برخی از موارد این مشکل به خاطر وجود مشکلات چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون و یا دیگر بیماری های چشمی باشد.

اگر هنگام روز، یا درروز برفی دچار خیرگی بینایی می شوید مانند زمانی که فلش دوربین چشمتان را هدف می گیرد، می تواند نشان دهنده ی این باشد که شما دچار حساسیت به نور هستید. برای اطمینان بیشتر از وجود این مشکل بهتر است، با یک متخصص چشم مشورت کنید.

درمان حساسیت نور

اگر این مشکل به صورت خفیف باشد با استفاده از عینک های محافظ با پلاریزه مناسب می توان تا میزانی از بروز آن جلوگیری کرد. اما در صورت شدت داشتن این بیماری باید تحت درمان زیر نظر متخصص جشم قرار بگیرید.

ابجاد حساسیت نور در اثر استفاده از لنز

برخی از استفاده کنندگان لنز مانند لنز آناستازیا مدعی شدند که هنگام استفاده از آن دچار این حالت شده اند. این افراد گفته اند هاله ای نور را در اطراف خود مشاهده می کنند.

این علت امکان دارد به خاطر گشاد شدن مردمک چشمتان هنگام ورود نور به چشم نسبت به ناحیه لنز رخ دهد.

اما اگر بیشتر از یک هاله نور مانند رنگین کمان در اطراف چراغ ها می بینید، احتمالا این مشکل به خاطر التهاب قرنیه باشد. احتمالا از لنزهایتان بیش از حد مجار استفادهک رده اید که این مشکل رخ داده است.

اما اگر به درستی از لنز خود استفاده کنید و نکات مراقبتی را به خوبی انجام دهید، این مشکل خیلی به ندرت رخ خواهد داد. زمان مجاز برای استفاده از آن ها بسیار اهمیت دارد که در زمان مشخص از چشم خارج شوند و یا در تاریخ مشخص تعویض شوند.

اگر این مشکل را تجربه می کنید حتما در اسرع وقت برای انجام معاینات دقیق تری به چشم پزشکی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank