امکان استفاده از لنزهای تماسی در فضا - لنز رنگی

امکان استفاده از لنزهای تماسی در فضا

امکان استفاده از لنزهای تماسی در فضا

یکی از شرایط مهم و ضروری برای افرادی که قصد ورود به حوزه ی فضانوردی دارند، داشتن بینایی کامل و بدون عیب و نقص است. با ما همراه باشید که بدانید آیا استفاده از لنزهای تماسی برای پوشاندن خطاهای انکساری چشم برای ورود به دانشگاه هوا و فضا و یا فعالیت در این زمینه مورد قبول ناسا است یا خیر.

الزامات بینایی فضانوردان

تا چند سال پیش داشتن چشمانی سالم و بدون عیب و نقص جز الزامات ضروری فضانوردان بوده است. یعنی کسانی که قصد داشتند به این حوزه وارد شوند باید دید طبیعی و یدون نقصی می داشتند. اما در حال حاضر سخت گیری ناسا در این مورد کمتر شده است.

اما هنوز سخت گیری هایی در مورد خلبانان وجود دارد. به عنوان مثال کور رنگی برای این افراد پذیرفته نیست. اما وجود این مشکل بینایی در افراد غیر از خلبان و متخصصان قابل اغماض است.

استفاده از لنزهای تماسی در فضا

اگر دارای مشکلات انکساری چشم هستید و علاقه مند به رشته های هوا و فضا هستید، نگران نباشید. استفاده از لنزهای تماسی برای فضانوردان امکان پذیر است.

در حال حاضر حدود 80 درضد فضانوردان از لنزهای تماسی طبی برای داشتن دیدی بدون عیب و نقص استفاده می کنند.

استفاده از لنز اصلاحی برای بهبود بینایی برای فضانوردان و خلبانان بلامانع است. با خرید لنز طبی می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی دید خود را تقویت دهید و دیگر نیازی نیست که برای مشکلات انکساری چشم خود به کسی پاسخ دهید.

طراحی لنزها به خصوص برای فضا

با توجه بخه افزایش درخواست افراد برای لنزهای مناسب برای فضا، متخصصان چشم به روی لنزهایی کار کرده اند که در فضا قابلیت استفاده ی بهتری داشته باشند.

همان طور که می دانید وضعیت فضا متفاوت از روی زمین است. در فضا به علت این که نیروی گرانش بسیار کم و ناچیز است، ماده ها مانند مایعات و جامدات رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. این ویژگی به روی لنزها نیز تاثیر می گذرد و استفاده از آن ها در فضا متفاوت از زمین است.

در سال 1993 شرکتی به نام Paragon Vision Sciences تحقیقات خود را به روی لنزهای مخصوص فضا با همکاری تیم تحقیقات ناسا آغاز کرد. در نهایت نتایج سال ها تحقیق و تفحص در این زمینه منجر به تولید لنزهایی به نام HDS شد.

این لنزها کمی مشابه لنز هارد می باشد. لنزهای HDS ساخته شده از گازهای نفوذپذیر می باشند. بنابراین برخلاف لنزهای نرم دارای محتوای آبی نمی باشند. این لنزها مقاومت خوبی نیز در برابر تجمع میکروب ها و آلودگی ها دارند.

لنزهای HDS  مانند لنزهای هارد، سفت و سخت هستند. این ویژگی باعث می شود که در شرایط بی وزنی بهتر شکل خود را حفظ کنند. همچنین این لنزها از لحاظ اکسیژن رسانی نیز بسیار موفق عمل کرده اند.

FDA یا همان سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از این لنزها را تا 7 روز به صورت مداوم تایید کرده است.

ایجاد مشکلات بینایی در سفرهای فضا

تحقیقات ناسا نشان دهنده ی ایجاد مشکلات بینایی در طی سفرهای فضایی به روی فضانوردان است. با انجام آزمایشاتی به روی 300 فضانورد، مشاهده شده است که حدود 23 درصد آن ها دچار مشکلات بینایی کوتاه مدت و حدود 49 درصد آن ها دچار مشکلات بینایی طولانی مدت شده اند.

به گفته ی ناسا این تغییرات بینایی به خاطر تغییرات گرانشی در فضا است. در زمین گرانش به سمت پایین و حرکت مایعات در بدن ما نیز به سمت پایین تنه است. اما در فضا این حرکت به سمت بالا است و باعث ایجاد فشار بر چشم می شود.

طبق تحقیقات انجام شده تغییراتی بر ساختار شبکیه چشم، صاف شدن پشت کره ی چشم و تاثیرات بر عصب بینایی مشاهده شده است. سفرهای فضایی طولانی مدت که بیش از 3 ماه به طول بینجامد باعث ایجاد مشکلات جدی بر بینایی افراد خواهد شد.

بسیاری از این افراد پس از برگشت به زمین، مدت زمان طولانی طول خواهد کشید که مشکلات بینایی آن ها برطرف شود. شاید هم این مشکل تا آخر عمر با آن ها بماند.

در هر صورت بهترین گزینه برای این افراد برای اصلاح بینایی شان استفاده از لنزهای طبی مناسب که توسط پزشک متخصص تجویز شود، می باشد.

برای خرید بهترین لنز و مناسب ترین آن ها به فروشگاه لنزرنگی مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید بهترین برند لنزهای طبی و رنگی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank