ورزش کردن با لنزهای تماسی - لنز رنگی

ورزش کردن با لنزهای تماسی

ورزش کردن با لنزهای تماسی

پزشکان فواید زیادی برای ورزش کردن ذکر کرده اند، به همین دلیل افرادی که به سلامتشان اهمیت می دهند مشتاق به انجام فعالیت های ورزشی هستند.

اما بسیاری از افراد در سراسر دنیا هستند که دارای مشکلات مختلف چشمی هستند و ورزش کردن با عینک برایشان مشکل است. پیشنهاد نمی کنیم که این افراد بی خیال ورزش کردن شوند. افرادی که مشکلات بینایی دارند، می توانند از لنز چشم طبی استفاده کنند و بدون محدودیت به انجام ورزش دلخواه مشغول شوند.

در حال حاضر لنزهای تماسی در نمونه های مختلف و با درجه راحتی و کیفیت بسیار بالا تولید می شوند. همراه ما باشید تا بیشتر با فواید ورزش کردن با لنزهای تماسی آشنا شوید.

فواید ورزش کردن با لنزهای تماسی

لنزهای تماسی بسیار متفاوت از عینک های طبی هستند.گرچه هر دو برای اصلاح بینایی استفاده می شوند، اما لنزهای تماسی به علت این که به روی چشم قرار می گیرند، محدودیت های جسمانی کمتری برای فرد ایجاد می کنند.

لنزهای تماسی دید واضح و شفاف تری همراه با دامنه ی دید وسیع تری ایجاد می کنند. لنزهای تماسی مانند عینک دیدتان را با یک فریم محدود نمی کنند. همچنین دامنه ی فعالیت حرکتیتان را محدود نمی کند.

افرادی که لنز چشم استفاده می کنند، عکس العمل بهتری نسبت به افرادی که از لنز استفاده می کنند، دارند.

لنزهای تماسی در چشم حرکت ندارند. اما قاب عینک در حین فعالیت حرکت زیادی دارد که انجام فعالیت های ورزشی را سخت و گاهی اوقات غیر ممکن می کند.

لنزهای تماسی برخلاف عینک امکان شکستن ندارند و باعث آسیب رساندن به چشم نمی شود. همچنین لنزهای تماسی را می توانید به راحتی با تجهیزات ورزشی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر علاقه مند به ورزش اسکی هستید باید از عینک های محافظ استفاده کنید که با وجود عینک امکان پذیر نخواهد بود. اما با استفاده از لنز می توانید به راحتی عینک محافظ را به چشم بزنید.

در نهایت بزرگترین مزیت لنزهای تماسی در حین ورزش را می توان راحتی آن ها ذکر کرد. به طور خلاصه مزایای لنزهای تماسی در مقایسه با عینک در حین ورزش به شرح زیر است:

  • وضوح تصویر بیشتر
  • دامنه ی دید وسیع تر
  • نداشتن حرکت در چشم
  • عدم احساس در صورت و چهره
  • عدم انعکاس نور
  • تاثیر نگذاشتن نوع هوا بارانی یا مه آلود بر بینایی

می بینید که مزایای استفاده از لنزها در مقایسه با عینک های طبی بسیار زیاد است. شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی بابت مشکلات انکساری خود، با خرید لنز طبی مناسب خود مانند لنز نزدیک بینی، دوربینی و یا لنز توریک مناسب، ورزش مورد علاقه ی خود را دنبال کنید.

آیا استفاده از لنز برای تمامی ورزش ها امکان پذیر است؟

توجه داشته باشید که تنها در ورزش های آبی محدودیت استفاده از لنزهای تماسی را خواهید داشت. طبق اعلامیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، تماس لنزهای تماسی با آب می تواند باعث ایجاد عفونت و مشکلاتی در چشم شود.

ماکن هایی که توصیه می شود در آن ها از لنزهای تماسی استفاده نکنید به شرح زیر است:

  • دریا
  • استخر
  • جکوزی
  • حمام

شنا کردن با لنزهای تماسی، با قرار دادن لنزها در معرض باکتری های مضر برای چشم، باعث ایجاد عفونت می شود.

اگر به طور حرفه ای ورزش شنا را دنبال می کنید و دچار مشکلات انکساری چشم هم هستید بهتر است عمل های لایزیک چشم را برای برطرف کردن مشکل بینایی خود انجام دهید.

اما اگر این عمل ها مناسب شما نیستند و مجبور به استفاده از لنزهای تماسی هستید، حتما ضمن استفاده از عینک های مخصوص شنا، از لنزهای روزانه یکبار مصرف استفاده کنید تا پس از شنا آن ها را دور بیندازید.

سخن آخر

استفاده از لنزهای تماسی برای فعالیت های ورزشی یک راه حل ایده آل و جایگزین مناسب به جای عینک است. اما فراموش نکنید که نکات استفاده از لنزهای تماسی را همیشه رعایت کنید.

لنز چشم خود را چه به صورت رنگی و چه به صورت طبی تهیه می کنید، حتما با تجویز پزشک باشد. لنزتان را متناسب با ویژگی های چشمتان خریداری کنید.

حتما برای خرید لنز به فروشگاه های معتبر و نمایندگی لنز طبی تهیه کنید. استفاده از لنزها گرچه بسیار راحت است، اما نکات ریز زیادی را باید در هنگام استفاده از آن ها رعایت کنید تا خطری سلامت چشم هایتان را تهدید نکند.

حتما قبل از خرید آن ها با یک متخصص چشم مشورت کنید. برای دیدن انواع نمونه های لنزهای رنگی به فروشگاه لنزرنگی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank