معرفی بهترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت لنز - لنز رنگی

معرفی بهترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت لنز

معرفی بهترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت لنز

طریقه ی ساخت لنزهای امروزی تفاوت فاحشی با لنزهای چند دهه گذشته دارد. فناوری هایی در ساخت لنز استفاده می شود که باعث افزایش راحتی استفاده کنندگان شده است. در این مقاله می خواهیم شما را را با بهترین تکنولوژی های روز دنیا آشنا کنیم.

انتخاب لنزهایی که این فناوری ها در ساخت آن استفاده شده است، بهترین گزینه برای استفاده است. راحتی و سلامت چشم هایتان نکات بسیار مهمی است که در خرید لنز طبی رنگی نباید از آن غافل شوید.

با آشنایی با عملکرد این ها فناوری ها و مشاهده ی نام آن ها بروی بسته بندی لنزها، خرید بهتر و مناسب تری خواهید داشت.

 فناوری HydraGlyde® Moisture Matrix

این فناوری یک فناوری مرطوب کننده لنز تماسی است که اختصاصی توسط لنز آلکان، برند پیشرو و جهانی در تولید و ساخت لنزهای تماسی توسعه پیدا کرده است. این فناوری به حفظ رطوبت لنزهای تماسی نرم مخصوصا لنزهایی که با استفاده از فناوری سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند، کمک می کند.

اولین بار HydraGlyde در سال 2011 در محلول چند منظوره ضدعفونی کننده لنز اپتی فری معرفی شد. در سال 2015 محلول پراکسید هیدروژن نیز از این فناوری استفاده کرد.

این فناوری در واقع باعث به وجود آمدن یک سد رطوبتی به روی لنز می شود. این سد با حفظ رطوبت برای زمان طولانی مدت، به کاهش اصطحکاک نیز کمک می کند و همچنین آب رسانی بیشتری را در طول روز فراهم می کند. در نهایت در یک جمله می توان گفت، این فناوری منجر به افزایش حس راحتی لنزهای تماسی شده است.

در محصولات لنز ایراپتیکس از جمله لنزهای طبی، رنگی، آستیگمات و لنزهای چند کانونی آن از این فناوری استفاده شده است. اگر دارای چشمان حساس و مستعد خشکی هستید، حتما از از محصولات ایراپتیکس استفاده کنید.

لنز اکیووی نیز از دیگر محصولات آلکان است که از این فناوری برای ساخت لنزهایش استفاده کرده است.

فناوری SmartShield

این فناوری یک فناوری پرکاربرد و پر استفاده در ساخت لنزها است. در حالی که فناوری قبلی باعث هیدراته ماندن لنزها در طول استفاده می شود، فناوری SmartShield از لنز در برابر رسوبات تحریک کننده محافظت می کند.

بازهم برند آلکان را می توان جز برندهای پیشرو در استفاده از این فناوری در ساخت لنز یاد کرد. در طول روز لنز در معرض رسوبات مختلفی مانند لیپیدها، پروتئین ها و دیگر رسوبات قرار می گیرد. این فناوری از لنزها در برابر این رسوبات محافظت می کنند.

این کار باعث می شود که دید شفاف تر و واضح تری را در طول روز تجربه کنید. همچنین به کاهش حساسیت چشم ها و راحتی بیشتر آن ها نیز کمک می کند.

فناوری Aquaform

یکی دیگر از فناوری های نوآورانه که به راحتی لنزها کمک زیادی کرده است، فناوری Aquaform است. این فناوری توسط کمپانی کوپرویژن ابداع شده است.

این فناوری باعث محبوس شدن مولکول های آب در لنز می شود. در نتیجه به طور طبیعی آبرسانی به چشم انجام می شود.

یکی دیگر از عملکردهای این فناوری کمک به بهبود تنفش چشم در زمان حضور لنز در چشم است. بدین ترتیب در حین استفاده از لنزهایی که مجهز به این فناوری هستند، چشم ها همواره سفید و درخشان باقی می مانند.

لنز بایوفینتی که ساخت کمپانی کوپرویژن است از فناوری آکوافرم در تولید لنزهایش بهره گرفته است. در واقع تمام محصولات آن از جمله لنز ماهانه، لنز توریک و لنز چند کانونی آن از این فناوری بهره برده اند.

فناوری UV BLOCKING

این فناوری یکی دیگر از فناوری های بسیار پر استفاده در ساخت لنزها است. در واقع فناوری UV BLOCKING از ورود اشعه های مضر به چشم جلوگیری می کند. وجود این فناوری مخصوصا برای افرادی که هنگام کار با یارانه و دیگر لوازم از لنز استفاده می کنند، اهمیت دارد.

ورود اشعه های فرابنفش به چشم در دراز مدت و افزایش سن با آب مروارید و دیگر مشکلات چشمی خود را نشان می دهند. به همین دلیل اهمیت دارد در جوانی از چشم های خود در برابر این اشعه ها محافظت کنید. استفاده از لنزهایی مانند اکیووی، بوش اند لومب و … که از این فناوری استفاده کرده اند، بهترین راهکار برای محافظت از چشم می باشد.

اهمیت توجه به این فناوری ها در خرید لنز

در بالا به چندتا تا از جدیدترین فناوری های ساخت لنز چشم اشاره شد. با خرید لنزهایی که این فناوری ها را در تولید محصولاتشان به کار برده اند، به آسایش وراحتی خود کمک می کنید.

پیشرفت علم و دانش همواره در جهت راحتی بشر بوده است. در حال حاضر تکنولوژی ساخت لنزها بسیار پیشرفت کرده است. اگر تا چند دهه ی پیش همه ی افراد مخصوصا افرادی که مشکلات انکساری خاص و یا چشمان حساس تری داشته اند، نمی توانستند از لنزهای تماسی استفاده کنند، امروزه این مشکل حل شده است.

اگر دارای چشمان حساسی هستید، یا دچار آلرژی های فصلی می شوید که استفاده از لنز باعث تحریک پذیری چشمانتان می شود، می توانید لنزهایی را انتخاب کنید که از این فناوری ها استفاده کرده باشند.

همچنین اگر برای مدت زمان طولانی در طول روز لنزها را بر چشم دارید، حتما از این مدل هایی استفاده کنید که مجهز به این فناوری ها می باشند.

این ها ضمن حفظ رطوبت چشم، تنفس بهتر چشم را نیز به دنبال خواهند داشت. اندام های بدن برای عملکرد صحیح خود به اکسیژن کافی نیاز دارند. چشمان ما نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. به دلیل آناتومی متفاوت چشم ها از دیگر اندام ها و نداشتن رگه های خونی، اکسیژن را مستقیما از هوا دریافت می کنند.

استفاده از لنز تماسی برای طولانی مدت می تواند باعث کاهش این عملکرد حیاتی چشم ها شود. کاهش اکسیژن به چشم باعث ناراحتی هایی مانند خشکی و قرمزی چشم شود. حتی باعث ایجاد عفونت هایی در چشم شود. به همین دلیل لازم است از لنزهایی استفاده کنید که اکسیژن رسانی به چشم را مختل نمی کنند.

سخن آخر

در نهایت فراموش نکنید که برای خرید بهترین لنزها نیز همچنان به نسخه ی پزشک احتیاج دارید. وجود این فناوری ها در یک لنز نباید شما را به اشتباه بیندازد که دیگر نیازی به تایید چشم پزشک ندارید.

در هر صورت برای خرید بهترین برندها مانند ایراپتیکس، اکیووی و بایوفینتی نیز همچنان باید نسخه ی پزشک داشته باشید. این موضوع برای خرید لنز رنگی و طبی صدق می کند.

پس قبل از خرید و پرداخت هزینه حتما با یک متخصص در این باره مشورت کنید و سپس خرید خود را نهایی کنید. می توانید از مشاوره های کارشناسان ما نیز در این باره بهره بگیرید.

سلامت چشم های شما اصلی ترین دغدغه ی ما است. ما در فروشگاه خود سعی بر عرضه بهترین و پیشرفته ترین لنزها برای آسایش و راحتی شما کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank